Raportul PATH: Peste 80% dintre țările membre ITF promovează mersul pe jos. Doar una din cinci are o strategie de ciclism

Peste 80% dintre țările membre Forumului Internațional al Transportului (ITF) promovează politici pentru mersul pe jos, iar 41% au o strategie aferentă, în timp ce 45% au o politică privind ciclismul – dar doar una din cinci are o strategie de ciclism în vigoare, conform noului raport „Politici naționale pentru mersul pe jos și ciclism în țările ITF”.

Raportul combinat, comandat de Parteneriatul pentru Călătorii Active și Sănătate (PATH), este primul de acest gen care analizează politicile privind mersul pe jos și ciclismul în cele 64 de țări membre ale ITF.

Aproape toate politicile privind mersul pe jos și ciclismul includ angajamente privind cele cinci apeluri la acțiune ale PATH pentru îmbunătățirea infrastructurii, integrarea cu transportul public, îmbunătățirea planificării teritoriale, coordonarea campaniilor și angajamentul pentru dezvoltarea capacității. Raportul evidențiază faptul că transformarea politicilor în acțiuni semnificative necesită personal specializat, finanțare și evaluare dedicate. Mai multe țări au alocat fonduri pentru implementarea politicilor de ciclism (76%) decât pentru cele de mers pe jos (28%).

În contextul post-Covid, beneficiile transversale ale mobilității active au devenit mai evidente. În timp ce miniștrii transporturilor conduc peste jumătate din politicile de mers pe jos și ciclism, 21% dintre politicile privind mersul pe jos și 24% dintre politicile privind ciclismul sunt interdepartamentale pentru a identifica beneficiile transversale pentru sănătate, climă și echitate.

Siguranța rutieră este cel mai comun obiectiv menționat în 70% din politicile privind mersul pe jos și în 83% din politicile privind ciclismul, dar cel puțin jumătate includ și un obiectiv de creștere a participării, precum și de combatere a schimbărilor climatice în 52% din politicile privind mersul pe jos și în 76% din politicile privind ciclismul.

„Partenerii PATH doresc să exploateze potențialul mersului pe jos și ciclismului pentru a accelera realizarea obiectivelor climatice și alte beneficii, prin prioritizare și investiții mai mari, inclusiv prin strategii naționale și alte instrumente de politică. Prin urmare, a părut potrivit cu ocazia Summit-ului ITF să pregătim o analiză a politicilor naționale pentru mersul pe jos și ciclismul în țările membre”, a declarat Bronwen Thornton, CEO Walk21. „Am constatat că majoritatea țărilor membre MTT sprijină activ apelul PATH de a crea strategii integrate și coerente, inclusiv planuri, finanțare și acțiuni concrete pentru mersul pe jos și ciclism, cu toate că există diferențe semnificative între țări și este loc pentru mai multe acțiuni.”

„Acest raport servește ca o bază utilă pentru mobilitatea activă în țările MTT și ca o resursă valoroasă pentru formularea de politici și luarea de decizii și pentru susținători. Partenerii PATH speră că acesta va stimula și mai mult acțiunea țărilor în favoarea mersului pe jos și ciclismului”, a declarat Jill Warren, CEO al Federației Europene a Cicliștilor.

***

Acest text a fost generat în parte cu ajutorul ChatGPT, model de generare a limbajului dezvoltat de OpenAI. După generarea limbajului provizoriu, autorul a revizuit, editat și modificat textul conform propriilor preferințe și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestuia.

Citește și:

Ziua Mondială a Bicicletei: Celebrând un mijloc de transport durabil și accesibil

Anul European al Ciclismului în 2024: O șansă de a încuraja milioane de europeni să meargă cu bicicleta 

spot_img

Ultimele știri