În comparația cu anul trecut, de 3 ori mai multe companii evaluează prețul pe care ar trebui să îl plătească pentru propriile emisii, se arată într-un raport publicat sâmbătă de organizația Carbon Disclosure Project. Astfel, companiile încearcă să evalueze riscurile și să anticipeze impactul pe care l-ar putea avea un acord global care ar impune companiilor să plătească pentru dioxidul de carbon generat.
Numărul companiilor care au declarat că și-au estimat costul emisiilor de gaze cu efect de seră a crescut de la 150 în 2014, la 437 în 2015. În plus, alte 583 de companii și-au anunțat intenția de a calcula costul per tona de carbon produsă în următorii 2 ani. Asia a înregistrat cea mai mare creștere față de anul trecut: de la 8 companii în 2014, la 93 în 2015.
Principalele motive pentru care companiile fac aceste estimări sunt dorința de a stimula investițiile în energii verzi și în reducerea emisiilor, precum și cea de a atenua impactul unor reglementări viitoare.
Conform autorilor raportului, mediul de afaceri ia în serios problema schimbării climatice:
„Schimbările climatice sunt un factor important în luarea deciziilor de business și în planificările bugetare din cadrul companiilor de success. Odată cu așteptările ca guvernele să ajungă la un acord global semnificativ pentru limitarea emisiilor de gaze cu efect de seră, crește și numărul companiilor care se pregătesc serios să includă taxarea pe emisiile de carbon în planul de business.”
Atât autoritățile, cât și mediul de afaceri se așteaptă ca, la conferința Națiunilor Unite de la Paris din luna decembrie, liderii mondiali să agreeze un acord climatic care să cuprindă și plata pentru emisiile de gaze cu efect de seră (carbon pricing).
Cât cred companiile că ar trebui să plătească
Companiile care și-au făcut publice estimările consideră că ar trebui să plătească între 357 și 1 dolar pentru fiecare tonă de dioxid de carbon emisă. Numeroase companii, precum Campbell Soup sau Colgate-Palmolive, nu au dat publicității cifrele exacte, chiar dacă le-au estimat.
Printre companiile incluse în raport se numără: Samsung, BMW, Daimler, Jaguar, Renault, Marks And Spencer, Volkswagen, Danone, Carlsberg, Heineken, Unilever, OMV, Societe Generale, Novo Nordisk, KLM, Saint-Gobain, Holcim, Enel, E.ON, GDF SUEZ, General Motors, Walt Disney, Chevron, Exxon Mobil, Delta Air Lines, Google și Microsoft.
Citește și:
Unde se stochează cea mai mare cantitate de carbon
Nivelul de dioxid de carbon din atmosferă a atins un nou record în martie 2015