Q&A cu un producător de recipiente refolosibile: Am oprit utilizarea a aproape 22 de milioane de sticle de plastic de unică folosință

Waterdrop este unul dintre actorii care încurajează reducerea consumului de plastic prin încurajarea utilizării de sticle refolosibile pentru băuturi. Mai nou, compania lucrează în colaborare cu asociația non-guvernamentală People in Need, care ajută persoanele afectate de dezastre naturale, război și pe cele care trăiesc în sărăcie. De asemenea, se angajează să lupte împotriva problemelor de lungă durată, cum ar fi educația și asistența medicală inaccesibile și de proastă calitate, precum și împotriva degradării mediului. Am întrebat-o pe Katerina Navrátilová, CEO Waterdrop CEE, de ce este atât de importantă această luptă, pe de-o parte cu plasticul, și pe de altă parte, cu sărăcia și efectele schimbărilor climatice.  

Foto: Katerina Navrátilová, CEO Waterdrop CEE

Green Report: Care este cea mai importantă problemă legată de poluarea oceanelor, în viziunea Waterdrop, și de ce? 

Katerina Navrátilová, CEO Waterdrop CEE: Până în 2050, cantitatea de plastic din oceane va fi mai mare decât numărul de pești din ele. În fiecare minut, în lume sunt folosite 1,2 milioane de sticle de plastic și doar 9% dintre acestea sunt reciclate. Statisticile privind generarea de deșeuri de plastic sunt alarmante și din ce în ce mai numeroase, așadar este obligatoriu să ne concentrăm pe reducerea acestora cu fiecare ocazie. Waterdrop se angajează să reducă plasticul în industria băuturilor și aderă la principiile de salvare a naturii prin fiecare produs și proces conceput.

Am văzut că Waterdrop are o campanie anti sugar plastic. Ce este ceea ce numiți „sugar plastic” și de ce este atât de important ca el să fie eliminat? 

Într-o lume plină de zahăr procesat și de plastic, achiziționarea băuturilor răcoritoare îmbuteliate în sticle de plastic n-a fost niciodată mai simplă, este un obicei la îndemâna oricui. Sunt pretutindeni, le putem avea oricând și oriunde. Toată lumea mizează pe faptul că o singură sticlă de plastic nu poate avea un impact negativ, însă există deja peste 171 de trilioane de bucăți de plastic în ocean.

Sticlele noastre reutilizabile, realizate din materiale de calitate, ajută la reducerea cantității de deșeuri – trebuie doar utilizate cu consecvență.

Cum exact contribuie recipientul Ocean Bottle la reducerea poluării oceanelor și de ce este diferit de alte tipuri de plastic care poluează? Cum se va asigura Waterdrop că el nu va contribui la poluare prin propria sa producție și distribuție?

Sticla Waterdrop Ocean în ediție limitată va contribui la crearea resurselor de apă acolo unde acestea nu există, în partea aridă a Africii. 10% din fiecare sticlă vândută este destinată construirii sau reparării fântânilor în zonele îndepărtate ale continentului, unde oamenii nu au acces la apă potabilă.

În angajamentul nostru față de sustenabilitate, am implementat o serie de măsuri pentru a asigura practici ecologice pe tot parcursul procesului de producție. În primul rând, acordăm prioritate utilizării materialelor sustenabile, selectând cu atenție resursele care au un impact minim asupra ecosistemului. În plus, suntem mândri să afirmăm că nu folosim ulei de palmier, cunoscând efectele dăunătoare ale acestuia.

Pentru a sprijini comunitățile locale și a promova agricultura autohtonă și organică, ne aprovizionăm cu  ingrediente de la micii fermieri locali, încurajând un sistem agricol sustenabil. În plus, punem un mare accent pe conservarea apei, implementând măsuri pentru a minimiza utilizarea și risipa. În eforturile noastre de a combate schimbările climatice, lucrăm în mod activ pentru eliminarea emisiilor de CO2, atât în unitățile noastre de producție, cât și în întregul nostru lanț de aprovizionare.

Cum va măsura Waterdrop impactul campaniei sale asupra reducerea poluării oceanelor și a accesului la apă potabilă în țările din lumea a treia?

Waterdrop a reușit să oprească folosirea a 21.994.500 de sticle de plastic până în prezent. De asemenea, luptăm împotriva băuturilor pline de zahăr cu ajutorul cuburilor Microdrinks, care se adaugă în apă și nu conțin zahăr, iar pentru fiecare pachet de 12 cuburi achiziționat, colectăm 1 sticlă de plastic din natură, datorită parteneriatului activ cu Plastic Bank. Acest lucru economisește până la 98% din plastic și din emisiile de CO2 în comparație cu băuturile îmbuteliate în sticle de 500 ml.

De ce Waterdrop a ales asociația People in Need pentru a se implica în campaniile care ajută persoanele afectate de dezastre naturale, război și pe cele care trăiesc în sărăcie? Ce fel de proiecte desfășurați? 

Proiectul este creat în colaborare cu organizația nonguvernamentală People in Need, care a oferit deja asistență în peste 50 de țări din Europa, Asia și Africa. Organizația People in Need lucrează și ajută țările din lumea a treia afectate de dezastre naturale și de război de peste 24 de ani. Aceștia oferă ajutor umanitar, cât și educațional, valori importante pentru noi.

Cum privesc oamenii aceste recipiente și cum s-a schimbat mentalitatea de-a lungul timpului? Sunt oamenii mai dispuși să folosească un astfel de recipient decât să cumpere apă sau băuturi la PET? 

Avem parte de multe reacții pozitive. De la înființarea sa, Waterdrop a adoptat un mod de lucru unic, având peste două milioane de clienți mulțumiți din întreaga lume, interesați de hidratare într-o manieră sustenabilă. Lucrăm în mod constant la inovații cu scopul de a inspira din ce în ce mai multe persoane să adopte un stil de viață sănătos, renunțând la zahăr și protejând natura.

La momentul actual, comportamentul consumatorilor s-a schimbat în întreaga lume. Practicile de consum dăunătoare mediului nu pot fi schimbate în totalitate într-un timp atât de scurt, dar considerăm că este important ca toate părțile implicate să își asume un rol educativ și să se implice în transmiterea către consumatori a cunoștințelor lor și în încurajarea comportamentelor care respectă mediul. Pas cu pas, fiecare individ, precum și fiecare companie, poate face mici schimbări care pot contribui la un progres semnificativ.

Acest interviu a fost realizat via email. 

Citește și: Se intensifică pregătirile pentru Sistemul Garanție-Returnare: un nou centru logistic de 4.000 de metri pătrați în București

spot_img

Ultimele știri