Ziua: Ministerul Mediului a facut o "afacere extraordinara", sustine un reprezentant al Ars Advertising

In cadrul audierilor, de marti, din cadrul Comisiei parlamentare de ancheta a modului in care au fost cheltuiti banii pentru Programul Operational Sectorial de Mediu, Gabriel Stefanescu, reprezentantul firmei care a obtinut contractul, a spus ca Ministerul Mediului a incheiat un contract avantajos, informeaza NewsIn.

"Consider ca autoritatea contractanta a facut o afacere extraordinara. Este vorba de 65.000 de euro in favoarea autoritatii contractante ce rezulta din diferenta de curs", a declarat la audiere Gabriel Marian Stefanescu, actionarul majoritar al Ars Advertising, firma care a beneficiat de contractul pentru promovarea Axei 3 din Programul Operational Sectorial de Mediu.

Afirmatia sa a provocat reactia deputatilor PDL din Comisie care au apreciat ca, dimpotriva, Ministerul Mediului a avut de pierdut. "Sunteti un norocos pentru ca ati primit un pret mai bun cu 5.000 de lei decat cel solicitat", a spus Petru Calian, Stefanescu precizand ca diferenta este rezultatul unei erori de calcul. Desi contractul din 2009 a fost incheiat pe baza aceluiasi curs de schimb dintre leu si euro din 2008, Calian a apreciat ca diferenta de curs care favoriza ministerul nu acopera prejudiciul creat de faptul ca promovarea Axei 3 s-a facut pe baza tarifelor din 2008 pentru difuzarea de spoturi publicitare.

Stefanescu a explicat ca tarifele pentru difuzare au scazut fata de 2008, dar numai in lei, cuantumul raportat la euro crescand comparativ cu anul precedent. Acest lucru ar explica de ce Ministerul Mediului a dispus prelungirea contractului initial din 2008, cu conditia ca Ars Advertising sa mentina preturile si sa ofere bonusuri de difuzare in presa locala. "Probabil au vazut ca sunt preturi mult mai mari decat anul trecut si au dorit o prelungire de contract cu noi. Initial, n-am vrut sa le dau bonusuri", a spus Stefanescu. Calian nu a fost convins nici de acest argument. "Fluctuatia de curs fata de 2008 este mai mica decat scaderea preturilor pe piata de publicitate", a declarat Calian.

Comisia de ancheta a Camerei Deputatilor analizeaza atribuirea directa de catre Ministerul Mediului a unui contract de publicitate in valoare de 500.000 de euro firmei Ars Advertising. Nemirschi este cercetat si de procurori, dupa ce Agentia Nationala de Integritate (ANI) a sesizat, pe 23 iunie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in cazul ministrului, pentru cercetari cu privire la savarsirea infractiunii de fals in declaratiile de avere. ANI s-a sesizat din oficiu dupa ce presa a semnalat existenta unor neconcordante intre declaratiile de avere depuse de ministrul Mediului in data de 5 ianuarie 2009, respectiv in 15 iunie 2009.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri