Ministerul Mediului a fost amendat cu 70.000 de lei pentru modul in care a atribuit contractul de publicitate in valoare de 500.000 de euro catre Ars Advertising, a spus ieri Cristina Traila, audiata de membrii Comisiei Nemirshi. Alaturi de ea, in fata deputatilor a venit si administratorul Ars Advertising Gabriel Stefanescu, parlamentarii finalizand astfel audierile si urmand sa-si prezinte concluziile in 10 august.
Membrii Comisiei s-a impartit, la finalul lucrarilor, in doua tabere: pe de o parte deputatii PDL, care nu au fost convinsi ca atribuirea contractului de publicitate a fost facuta tocmai legal de Ministerul Mediului, pe de alta parlamentari PNL si cei ai PSD care sustin ca ministrul Nicolae Nemirschi si subordonatii sai au procedat corect.
Pedelistul Petru Calian a propus ca membrii Comisiei de ancheta sa ceara DNA sa precizeze daca se fac investigatii in ceea ce priveste contractul de publicitate de la minister sau referitoare la declaratia de avere a ministrului Nicolae Nemirschi, cercetata in prezent de Agentia Nationala de Integritate, dar majoritatea membrilor nu au fost de acord, sustinand ca trebuie mai intai consultata Comisia juridica.
"In urma verificarilor efectuate de ANRMAP, Ministerul Mediului a fost sanctionat cu o amenda contraventionala de 70.000 de lei si un avertisment scris", a spus ieri in fata comisiei Cristina Traila.
Potrivit acesteia, raportul intocmit de institutia pe care o conduce arata ca ministerul "a punctat excesiv partea de resurse umane", ponderea pretului fiind insa mult prea mica, motiv pentru care Ars Advertising, desi avea pretul cel mai mare, a castigat contractul.
Tot ieri deputatii l-au audiat pe Gabriel Stefanescu, managerul Ars Advertising, care a afirmat ca Ministerul Mediului a facut "o afacere extraordinara", prin pastrarea cursului valutar de anul trecut fiind facuta o economie de 65.000 de euro. Stefanescu a mai spus ca una dintre conditiile impuse de minister a fost oferirea de bonusuri, si ca daca acest lucru nu era cerut prin caietul de sarcini Ars Advertising "nu dadea nimic".