Producatorii auto sunt tot mai aproape de pierderea luptei cu UE in problema chimicalelor din aparatele de aer conditionat. Marii producatori au incercat sa intarzie aplicarea unei legi europene care interzice o serie din aceste substante in cazul modelelor noi de vehicule, informeaza Reuters.
Producatorii se plang ca vor fi obligati sa investeasca intre 40 si 200 de euro in plus pentru fiecare automobil pentru a indeplini standardele pentru refrigerenti.
Uniunea Europeana a decis in 2006 ca, incepand cu 2011, sa interzica freoni ca R134a, o substanta standard in productia aparatelor de aer conditionat. Experimentele au dovedit ca substanta are un efect de sera puternic atunci cand ajunge in atmosfera.
Grupul de lobby ACEA din industria auto a anuntat ca producatorii mai au nevoie de inca trei ani pentru a opera modificarile necesare. Comisarul european pentru industrie, Guenter Verheugen, a dat asigurari ca obiectivele legislatiei vor fi indeplinite, adaugand ca orice intarziere ar submina autoritatea legii.
Un raport stiintific lansat luna trecuta arata ca gazele cu efect de sera ce provin din refrigerenti si de la aparatele de aer conditionat sunt mai daunatoare pentru mediu decat se credea.
Foto: Reuters