Ieri seară, 33 de consilieri generali, prezenți la ședința Consiliul General al Municipiului București, au votat, în unanimitate, Proiectul de Hotărâre privind includerea în bugetul Municipiului București, pe 2014, a sumelor aprobate de Guvernul României pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București, se arată într-un comunicat al Primăriei Generale a Capitalei (PMB). Marți seara, consilierii generali au convocat a treia ședință deîndată a Consiliul General al Municipiului București, în care a fost aprobat, în final, proiectul.
Prin OUG. 17/19.04.2014 s-a aprobat alocarea sumei de 44.630.000 lei către Bugetul propriu al Municipiului București, prin Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice, pentru finanțarea proiectului Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București”, potrivit reprezentranților PMB.
Proiectul care urmează să se execute este constituit dintr-o rețea de străzi și bulevarde desfășurate pe axele Nord-Sud și Est – Vest ale Municipiului București. Această rețea este constituită dintr-un număr de 61 de artere de circulație, a căror lungime însumata totalizează 99,9 km.
Proiectul cuprinde următoarele componente principale
1. Realizarea efectivă a pistelor de bicicliști în zona centrală a Municipiului București
2. Crearea unui sistem de servicii de închiriere și puncte intermodale pentru bicicliști
3. Crearea de facilități de parcare pentru biciclete private
De la începutul ședinței de consiliu am atras atenția că lupta politică nu trebuie să impiedice luarea deciziilor administrative, în folosul cetățenilor acestui oraș. Cei care s-au abținut astăzi, s-au opus, în fapt, dezvoltării orașului. Primăria Capitalei a reușit să convingă Gurvernul României să investească la București o parte din fondurile Ministerului Mediului dedicate reducerii emisiei de noxe, iar legislativul local, politicieni aleși de cetățeni să le reprezinte interesele, au respins acești bani. Asta vreau să înțeleagă societatea civilă, bucureștenii dornici să se plimbe cu bicicleta și să trăiască într-un mediu curat„, a declarat Sorin Oprescu ieri seară, la ora 20.00, înainte de aprobarea proiectului.
PMB vrea reducerea emisiilor
și îmbunătățirea aerului în Capitală
Proiectul este legat de reducerea emisiilor de noxe și este coordonat cu alte proiecte care au ca scop îmbunătățirea calității aerului în București și zona centrală, unde au fost înregistrate cele mai mari cantități de noxe, ce depășesc normele europene. Printre măsuri reamintim PIDU, reorganizarea circulației în zona centrală, refacerea strategiei de parcare, toate acestea pentru a reda centrul Bucureștiului riveranilor și pietonilor”, potrivit aceluiași comunicat.
PMB descurajează
folosirea automobilelor individuale
Politica municipalității este aceea de a descuraja folosirea automobilelor individuale și de a oferi ca alternativă un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia, precum și încurajarea folosirii bicicletelor, pentru care se realizează de asemenea piste dedicate.
Toate noile proiecte de infrastructură, fie că sunt obiective noi ori reabilitări și modernizări, se fac cu piste de biciclete. Primăria Municipiului București a început implementarea de proiecte privind realizarea pistelor de biciclete pe carosabil, dar numai acolo unde trama stradală este mare și permite acest lucru, fără ca siguranța participanților la trafic, în speță a bicicliștilor, să fie afectată”, susțin reprezentanții PMB.
Exemplu: Calea Buzesti – pista este realizată la marginea carosabilului. Sunt realizate piste și în zone special dedicate, de exemplu Şoseaua Pantelimon – pista este poziționată într-o zonă separată atât față de carosabil cât și față de zona pietonală, dar și în paralel cu trotuarul, în cadrul lucrărilor de modernizare a arterelor de circulație, cum ar fi cele de pe bulevardul Liviu Rebreanu, unde pistele sunt amenajate pe trotuar, în afara zonei pietonale.
Au fost demarate lucrări de moderizare pe Calea Victoriei, unde spațiul pietonal este extins, dar se construiesc și piste de biciclete, atât pe carosabil, cât și pe trotuar, în funcție de cum permite trama stradală.