PMB vrea Regulament pentru pistele de biciclete

Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) vrea sa elaboreze, impreuna cu unele ONG-uri, un regulament de realizare si utilizare a pistelor pentru biciclisti, pe care sa il supuna aprobarii consilierilor generali, scrie Mediafax.

Ion Dedu, directorul Directiei de Infrastructura din Primaria Municipiului Bucuresti (PMB),  a declarat, ieri, dupa sedinta Grupului de mobilitate urbana, ca municipalitatea a stabilit sa realizeze, alaturi de „ONG-urile constructive”, un regulament de realizare si utilizare a pistelor pentru biclisti si o harta cu strazile pe care acestea vor fi amplasate.

Regulamentul urmeaza sa se aplice atat celor care fac, cat si celor care utilizeaza pistele, dupa aprobarea de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB).

Green Revolution propune
trasarea unor axe N-S si E-V

Prezent la intalnirea Grupului de mobilitate urbana, Corneliu Belciug, directorul de programe al Asociatiei Green Revolution, a propus PMB trasarea, pentru inceput, a unor axe N-S si E-V pentru pistele de biciclete, care, ulterior, sa fie dezvoltate intr-o retea si care sa fie realizate atat pe carosabil, cat si pe trotuare.

Organizatia Green Revolution a propus municipalitatii trasarea, pentru inceput, a unor axe N-S si E-V pentru pistele de biciclete, care, ulterior, sa fie dezvoltate intr-o retea si care sa fie realizate atat pe carosabil, cat si pe trotuare, singura conditie fiind „siguranta utilizatorului”, dupa cum a explicat reprezentantul ONG-ului Corneliu Belciug”, potrivit Mediafax.

Potrivit lui Dedu, pistele de biciclisti vor fi facute si pe carosabil, si pe trotuar, in functie de particularitatile fiecarei strazi, de dimensiunile acestora si ale trotuarelor adiacente.

Pista de biciclisti poate fi realizata si pe carosabil, acolo unde este loc, bineinteles separata de restul traficului si, bineinteles, separata si de transportul public, dar si in zone special dedicate, si pe trotuar, si in zonele comune. Ca este zona comuna biciclist – autovehicul se apreciaza pe fiecare strada in parte in functie de posibilitati„, a mai spus Dedu, citat de Mediafax.

Pe de alta parte, reprezentantii unor ONG-uri din Grupul de mobilitate sustin ca trasarea pistelor de biciclisti pe trotuare nu va duce la dezvoltarea infrastructurii pentru biciclisti si nu va contribui la decongestionarea traficului in Capitala.

spot_img

Ultimele știri