Gazeta de Sud: Rabla merge la casare cu actele din dotare

Pentru a beneficia de Programul „Rabla“, craiovenii trebuie sa parcurga mai multi pasi. Gasiti mai jos lista tuturor actelor necesare in cadrul programului. Reamintim ca voucherele vandute pe piata secundara nu sunt valabile fara certificatul de inmatriculare al masinii, cel de distrugere si cel de radiere, in copii legalizate.

In editia de vineri a GdS, sub titlul „Cum sa faci afacere din comert cu vouchere“, publicam un articol referitor la piata secundara a voucherelor care se distribuie in aceasta perioada in cadrul Programului „Rabla“. Astfel, rubricile de mica publicitate sunt pline de anunturi de vanzare-cumparare a voucherelor, pretul de piata fiind in acest moment de 1.600 – 1.700 lei/voucher. Cum la cumpararea unei masini noi sunt acceptate la plata cel mult trei vouchere, economia potentialului cumparator ar fi de cel putin 1.500 de euro.

Cei care vor sa cumpere vouchere de pe piata trebuie insa sa stie ca aceste tichete valorice nu sunt acceptate de dealeri decat insotite de alte documente. Astfel, voucherul in original trebuie insotit de certificatul de inmatriculare a autovehiculului uzat (in copie legalizata), certificatul de distrugere a autovehiculului uzat (in copie legalizata) si certificatul de radiere din evidenta circulatiei a autovehiculului uzat (in copie legalizata). Primul pas care trebuie facut de proprietarii de masini uzate este ducerea autoturismelor la centrele de colectare, conform listei publicate pe pagina de internet a Administratiei Fondului de Mediu (AFM).

In Craiova, colectorii autorizati sunt Remat SA, Adidrad Com SRL, Oltmetal SA si Remat Scholz – filiala Oltenia. Aici trebuie prezentate urmatoarele acte: actul de identitate, certificatul de inmatriculare, cartea de identitate a autovehiculului. Pentru identificarea exacta a calitatii persoanei care preda masina spre casare, colectorul poate solicita, dupa caz, urmatoarele documente: certificatul de casatorie sau documentul care atesta schimbarea/modificarea numelui si/sau prenumelui, eliberat de autoritatea competenta; actul care atesta schimbarea/modificarea adresei de domiciliu sau resedinta; certificatul de mostenitor.

Atunci cand certificatul de mostenitor atesta existenta mai multor mostenitori, este necesara procura notariala prin care persoana care se prezinta cu masina este imputernicita sa actioneze si sa incheie acte juridice in numele si pe seama tuturor comostenitorilor in cadrul programului. Proprietarul trebuie sa prezinte documentele de mai sus in original si copie legalizata. Colectorul certifica exemplarul in copie „Conform cu originalul“ si restituie proprietarului exemplarul original. Copiile documentelor raman spre pastrare si arhivare la colector. Dupa verificarea tuturor documentelor, colectorul elibereaza proprietarului certificatul de distrugere a masinii uzate, impreuna cu voucherul in valoare de 3.800 de lei.

Care sunt dealerii autorizati din Dolj

Pasul doi il reprezinta radierea masinii uzate. Proprietarul trebuie sa se prezinte la Serviciul de Inmatriculari pe raza caruia este inscris in circulatie autovehiculul cu urmatoarele documente: certificatul de inmatriculare, certificatul de distrugere a autovehiculului uzat. Aceste documente trebuie prezentate in original si copie legalizata. De retinut documentele care trebuie sa insoteasca un voucher vandut: certificatul de inmatriculare, certificatul de radiere si certificatul de distrugere, toate in copie legalizata. Pasul al treilea il constituie inscrierea la producatorul validat. Lista producatorilor validati se gaseste pe site-ul AFM (www.afm.ro).

In Dolj, dealerii autorizati sa participe la program sunt Seiton Auto SRL (dealer Suzuki), Plus Auto SRL (dealer Ford), Rucom (dealer Opel si Chevrolet), precum si Policolor Exim SRL (dealer Honda). Proprietarul trebuie sa prezinte la producatorul validat urmatoarele acte: actul de identitate al proprietarului (copie si original), tichetul valoric/tichetele valorice in original, certificatul de inmatriculare a autovehiculului uzat, in copie legalizata; certificatul de distrugere a autovehiculului uzat (copie legalizata), certificatul de radiere din evidenta circulatiei a autovehiculului uzat, in copie legalizata.

In cazul in care proprietarul vrea sa cumpere un autovehicul in leasing este necesara declaratia pe proprie raspundere, in forma autentificata de notarul public, prin care proprietarul isi exprima in mod explicit optiunea de a achizitiona autovehiculul nou la sfarsitul perioadei de leasing. Dupa constatarea indeplinirii conditiilor de participare in program si a concordantei datelor cuprinse in documentele prezentate, producatorul validat elibereaza proprietarului nota de inscriere.

In fine, ultimul pas il reprezinta achizitionarea autovehiculului nou. In baza notei de inscriere, proprietarul isi cumpara autovehiculul nou. In cazul finantarii in baza unui contract de leasing financiar, factura va cuprinde si datele de identificare a societatii de leasing.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri