Gardianul: Nemirschi, controlat de deputati la contractul de publicitate

Deputatii au aprobat, ieri, infiintarea unei comisii parlamentare de ancheta care sa verifice legalitatea atribuirii unui contract, prin negociere fara anunt de participare, in data de 28 aprilie 2009, de catre Ministerul Mediului. Proiectul de hotarare pentru constituirea comisiei a intrunit 186 voturi “pentru”, un vot “impotriva” si o abtinere.

Solicitarea de infiintare a comisiei a apartinut PDL si PNL, iar decizia de constituire a fost luata, ieri, de Biroul Permanent cu sapte voturi “pentru”, niciun vot impotriva si o abtinere. Comisia parlamentara de ancheta va avea ca obiectiv “verificarea legalitatii alegerii procedurii de negociere cu o singura firma, fara publicarea prealabila a unui anunt de participare” si “incadrarea legala a obiectului contractului, respectiv a valorii finale a acestuia de 2040990.11 lei”.

Comisia va fi formata din 15 membri si va fi condusa de un birou compus dintr-un presedinte, doi vicepresedinti si un secretar. Potrivit componenta propusa de grupurile parlamentare, din partea PD-L va fi comisie Sulfina Barbu, Zanfir Iorgus, Marian Avram, Petru Calian si Gheorghe Ialomitianu; din partea PSD – Mircea Dusa, Ioan Munteanu, Angel Tilvar, Ioan Calin si Neculai Ratoi; din partea PNL – George Dumitrica, Diana Tusa si Cornel Pieptea; de la UDMR Attila Korodi si din partea minoritatilor Mircea Grosaru.

Deputatii au stabilit, totodata, ca pentru desfasurarea sedintelor comisiei este necesara prezenta majoritatii membrilor acesteia, in timp ce hotararile comisiei se adopta tot cu votul majoritatii membrilor. “Gardianul” a relatat la inceputul acestei saptamani despre un contract incheiat de “reclama nesimtita” atribuit prin negociere directa de Ministerul Mediului catre firma ARS Advertising, in valoare de circa 500.000 de euro, pentru promovarea Axei prioritare 3 din Programul Operational Sectorial (POS) Mediu.

In replica, Ministerul Mediului a informat ca trei sferturi din suma alocata pentru contractul cu ARS Advertising pentru promovarea Axei 3 din POS Mediu, despre care presa a relatat pe larg in ultimele zile, reprezinta fonduri europene, a caror cheltuire este verificata de Comisia Europeana.

spot_img

Ultimele știri