La "European CSR Lessons", au fost prezentate peste 20 de studii de caz care au vizat modul in care comportamentul responsabil al unor companii poate rezolva unele probleme economice, sociale sau de mediu.
Studiile au fost realizate de companii care activeaza in Romania, cum ar fi Petrom, Raiffeisen Bank sau GlaxoSmithKline.
"Scoala lui Andrei", regandita intr-un nou format
In cadrul proiectelor CSR, pe care le deruleaza si in acest an, Petrom, sponsor principal al European CSR Lessons, a lansat deja un nou format al Scolii lui Andrei, proiect menit sa stimuleze implicarea tinerilor voluntari atat la nivel local, cat si la nivel national.
De la lansarea programului, in 2009, peste 18.000 de elevi au inscris 800 de proiecte pentru a aduce o schimbare pozitiva in comunitatile lor.
In perioada 15 mai – 15 iunie 2012, elevii din toate scolile generale aflate in comunitatile in care Petrom desfasoara activitati pot forma echipe compuse din minimum 20 si maximum 30 de membri alaturi de un profesor coordonator. Impreuna, trebuie sa identifice o problema a comunitatii din care fac parte legata de una dintre temele competitiei: Mediu, Educatie & Cultura, Implicare in comunitate si sa propuna o solutie sustenabila pentru remedierea acesteia.
“Am regandit Scoala lui Andrei din acest an pentru a ne apropia si mai mult de visele copiilor. Am ales desfasurarea in doua editii a unui proiect asteptat cu nerabdare pentru a ne asigura ca ideile copiilor se transforma in realitate si pentru a putea urmari cresterea cu adevarat sustenabila a proiectelor create de ei. Prima editie este dedicata tuturor scolilor din comunitatile in care Petrom desfasoara activitati, iar in toamna propunem un format interactiv si inovator, organizat la nivel national. Ne bucuram ca Ministerul Educatiei, Tineretului si Sportului a acceptat invitatia noastra de a ne fi partener intr-un program pentru micii cetateni responsabili din Romania”, a declarat Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom.
Schimbul de idei si dialogul, instrumente importante in CSR
Petrom sustine, pentru a doua oara, in calitate de sponsor principal “European CSR Lessons”, organizat de ResponsabilitateSociala.ro, sprijinind, astfel, dialogul si schimbul de idei intre companiile din Romania si mediul european in domeniul sustenabilitatii si al responsabilitatii sociale.
“Toata experienta Petrom din ultimii ani, in domeniul responsabilitatii sociale, ne-a aratat ca schimbul de idei intre companii, impartasirea exemplelor de buna practica si dialogul, in general, ne fac sa depasim mai usor provocarile cu care ne confruntam toti specialistii din acest domeniu. Experienta din acest an ne va aduce, pe langa plus valoare informationala, o intelegere mai buna a tendintelor europene si, in final, aplicarea acestora in propria companie”, a explicat Mona Nicolici, Head of Community Relations and Social Affairs, Petrom.
Companiile cu peste 1.000 de angajati, obligate la rapoarte sociale si de mediu
Companiile europene cu peste 1.000 de angajati ar putea fi obligate, incepand de anul viitor, sa intocmeasca rapoarte despre impactul social si de mediu, potrivit lui Dragos Dehelean, coordonatorul European CSR Lessons.
"European CSR Lessons", potrivit lui Dragos Dehelean, vizeaza pregatirea pietei romanesti pentru practicile de responsabilitate sociala si cresterea transparentei marilor companii, in contextul in care“obiectivul Comisiei este sa restabileasca aceasta incredere”.
“In octombrie anul trecut, Comisia Europeana a anuntat un pachet de masuri care sa stimuleze practicile de CSR si transparenta marilor companii, astfel incat consumatorii si angajatii sa-si recastige increderea in marile companii. In consecinta, piata din Romania trebuie sa fie pregatita pentru un astfel de moment", a spus Dragos Dehelean.
Citeste si: Dragos Dehelean: “Romania, printre codasii Europei la CSR”
Lectii de CSR, la nivel european