Curierul National: UNTRR se angajeaza sa reduca emisiile de CO2 cu 30% pana in 2030

In acest sens, Uniunea va face investitii in motoare novatoare si tehnologiile cele mai recente in materie de vehicule. Cu toate acestea, o infrastructura de transport neadaptata poate cu usurinta tripla consumul de carburant.

Avertizand autoritatile ca "o infrastructura de transport neadaptata poate cu usurinta tripla consumul de carburant al vehiculelor comerciale de transport marfa", Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) le solicita acestora sa "inceteze sa propuna legislatii noi vizand reducerea emisiilor toxice, si mai degraba sa se concentreze pe legislatiile care au drept scop reducerea consumului de carburant", putand, totodata, sa incurajeze inlocuirea carburantilor fosili cu surse de energie/carburant alternative, cum ar fi carburantul hidrogen produs pe baza de electricitate.
In acest sens, UNTRR "se angajeaza voluntar, pe baza tehnologiilor si practicilor novatoare, sa reduca emisiile de CO2 cu 30% pana in 2030 – calculate ca performanta a transportului in tkm si pkm si raportate la anul de referinta 2007".

Potrivit Uniunii, acest lucru se poate realiza prin investitii in motoare novatoare si tehnologiile cele mai recente in materie de vehicule, instruirea soferilor dupa modelul Academiei IRU (Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere) sau a altor institute, si aplicarea unor concepte logistice novatoare, cum ar fi sistemele ITS si a greutatilor si dimensiunilor optimizate pentru vehiculele comerciale de transport marfa, care sa poata, de asemenea, permite reducerea consumului de carburant, precum si a emisiilor de CO2 cu peste 10%.

Constructorii trebuie sa foloseasca materiale mai usoare

UNTRR si IRU atrag atentia constructorilor de vehicule, fabricantilor de anvelope si furnizorilor de energie si de instrumente telematice sa asigure realizarea obiectivului de reducere cu cel putin 10% a consumului de carburant si a emisiilor de CO2 prin furnizarea de sisteme interoperabile si sa recurga la ultimele tehnologii novatoare cum ar fi materiale de constructie mai usoare si un design aerodinamic, chiar inainte ca utilizarea lor sa devina obligatorie. De asemenea, acestora li se cere "sa depuna eforturi pentru inlocuirea carburantilor fosili cu surse de energie alternative sau carburanti reinnoibili cu carbon neutru in scopul reducerii, in cifra absoluta, a emisiilor de CO2 produse de sectorul de transporturi rutiere intr-o maniera drastica".

Deocamdata nu exista alternativa viabila la petrol

Sustinand ca transportul in general este responsabil cu aproximativ 30% din emisiile de CO2, in timp ce industria de transport rutier comercial nu reprezinta decat 3% din ansamblul acestor emisii, operatorii de transport amintesc ca o infrastructura de transport neadaptata poate tripla consumul de carburant al vehiculelor comerciale de transport marfa si ca, exceptand distributia urbana si transportul rutier de pasageri pe distante scurte, transportul rutier comercial este si va ramane dependent de petrol, fara a exista alternativa viabila din punct de vedere economic.

Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere (IRU) reprezinta operatorii de camioane, de autobuze, de autocare si de taxiuri, prin intermediul celor 180 de asociatii membre din 74 tari de pe 5 continente; Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala, neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata in 1990 pe principii democratice, afiliata la IRU, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, inregistrand de la infiintare pana in prezent peste 13.000 membri – operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.

UNTRR solicita autoritatilor sa inceteze sa propuna legislatii noi vizand reducerea emisiilor toxice, si mai degraba sa se concentreze pe legislatiile care au drept scop reducerea consumului de carburant.

spot_img

Ultimele știri