Criza financiara a tulburat buna desfasurare a proiectelor de responsabilitate sociala, reducandu-le drastic numarul. O serie de ONG-uri au ajuns in situatia de a acuza marile companii, pana mai ieri partenere de nadejde, ca se folosesc de actuala criza pentru a intrerupe finantarea proiectelor verzi. Si ca, in realitate, nu s-au implicat in respectivele initiative decat pentru a obtine un profit in planul imaginii. De cealalta parte si in contextul reducerii bugetelor de publicitate, companiile vorbesc despre un bun prilej pentru a reanaliza impactul real al campaniilor de mediu si de a proceda la o ajustare a sumelor alocate proiectelor verzi.
Analistii din publicitate cred ca vom afla cine are dreptate si cine exagereaza in aceasta disputa abia anul viitor, cand panica se va mai estompa, iar companiile vor sustine, din nou, cu sume importante proiectele de responsabilitate sociala.
Cover story-ul Green Report din luna iunie este o analiza completa a situatiei proiectelor verzi si a strategiilor eco ale companiilor. Aflati din materialul "Oengisme de criza" care companii folosesc pretextul crizei, ce proiecte au "picat" din cauza lipsei de fonduri si ce solutii au ONG-urile pentru a continua campaniile de constientizare.
Articolul poate fi citit integral in editia de iunie a revistei Green Report, disponibila online incepand cu 15 iunie pe www.green-report.ro.