Obisnuinta de a conduce o persoana draga la aeroport si de a petrece cu ea ultimele momente de dinaintea decolarii dauneaza grav mediului inconjurator, avertizeaza oamenii de stiinta din Marea Britanie.
Momentele emotionante in care indragostitii isi iau ramas bun in terminalul aeroportului sau pe peronul garii au facut ani la rand deliciul iubitorilor de filme romantice precum „Casablanca" sau „Love actually". In pofida numarului tot mai mare al celor care-si lasa familia pentru un loc de munca dintr-un alt oras sau dintr-o alta tara, scenele de ramas bun risca sa devina amintire.
O echipa de cercetatori britanici a primit, saptamana trecuta, o finantare de 500.000 de lire sterline pentru implementarea unui proiect de descurajare a acelora care obisnuiesc sa conduca persoanele dragi la aeroport sau la gara, informeaza „The Daily Mail". Banii provin din bugetul de stat al Marii Britanii si au fost oferiti de catre Consiliul de Cercetare in Stiintele Fizicii si in Inginerie pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera.
Viitorul se muta in spatiul virtual
O parte din acesti bani vor fi folositi pentru crearea unor cabine video care sa le permita pasagerilor sa-si ia un ramas bun virtual de la toti cei dragi lor, care-i vor privi de acasa, din fata monitorului computerului personal.
Oamenii de stiinta vor aloca o alta parte din grantul primit si pentru a investiga cum pot promova ideea de a folosi transportul in public in randul celor care nu vor sub niciun chip sa se desparta de cei dragi mai devreme decat ar putea-o face. Totodata, cercetatorii care lucreaza in cadrul Universitatii din Loughborough vor sa-i incurajeze pe britanici- si, de ce nu, sa promoveze conceptul si in alte tari-, sa gaseasca o alternativa si din „impartirea" masinii personale cu alti cunoscuti sau cu alte persoane care au drum in aceeasi directie.
„Drumul pana la aeroport are un mare impact asupra emisiilor de dioxid de carbon, insa nimeni nu a identificat pana acum modalitatile prin care acest impact poate fi redus", a declarat coordonatorul studiului, doctorul Tim Ryley, pentru cotidianul „The Daily Mail".