Adevarul: Cum pui dop unei scurgeri de petrol

Paza de coasta americana incearca sa limiteze pata de petrol din Golful Mexic. Agentiile americane au aprobat planul de utilizare a unor vehicule subacvatice pentru a sigila putul de petrol dupa scufundarea platformei de foraj, de saptamana trecuta.

Putul, aflat in ocean, la aproximativ 1.500 de metri adancime, in largul coastei statului Louisiana, produce scurgerea a peste 1.000 de barili de petrol pe zi. Potrivit presei americane, scurgerea, pe care paza de coasta o considera „foarte grava", ar putea ameninta ecosistemul fragil de pe tarmul golfului Mexic daca nu este oprita.

Cele patru vehicule subacvatice au fost trimise „in misiune" pe baza unui plan elaborat de paza de coasta americana si de Serviciul de Management al Mineralelor. Acestia vor scufunda submarinele robotice pentru a activa capul de sonda care ar putea opri scurgerile.

Platforma Deepwater Horizon, apartinand companiei elvetiene Transocean, s-a scufundat joia trecuta, la doua zile dupa ce a explodat in timp ce finisa un put pentru British Petroleum aflat la 68 de kilometri in largul coastei statului Louisiana.

Compania britanica responsabila financiar pentru curatare a mobilizat o armata de nave si aeronave pentru a monitoriza si curata pata de petrol. Cheltuielile companiei pentru rezolvarea situatiei se ridica la 6 milioane de dolari pe zi.

„Frapanta este lipsa unui plan adecvat pentru a limita raspandirea daunelor ecologice", au precizat membrii comisiei care se ocupa cu investigarea incidentului, intr-o scrisoare pentru reprezentantii British Petroleum si Transocean.

Nu se compara cu dezastrul din 1989

Scurgerile de petrol nu se compara insa cu dezastrul Exxon Valdez, cand peste 50 de milioane de litri de petrol s-au scurs in regiunea Prince William Sound din Alaska, in 1989. Acesta este cel mai mare dezastru de acest fel din 2001, cand a explodat o platforma apartinand Petrobras.

spot_img

Ultimele știri