In prezent, aproximativ 90% dintre romanii de peste 18 ani au auzit de colectarea separata a deseurilor de ambalaje in scopul reciclarii, in crestere cu peste 10% fata de anul 2011, arata rezultatele unei cercetari de tip sondaj, pe esantion national reprezentativ, realizata in perioada 16-25 septembrie de IMAS, la cererea Eco-Rom Ambalaje.
Daca acum doi ani aproximativ jumatate dintre respondenti afirmau ca beneficiaza de posibilitatea de a depune separat deseurile in propria localitate, in prezent procentul a crescut pana la 64%. Dintre acestia, mai mult de jumatate declara ca au acces la un punct de colectare cu containere speciale „foarte aproape” si „putin mai departe de locuinta”.
Sorin Cristian Popescu, Director General Eco-Rom Ambalaje
Dupa doi ani de la ultimul studiu de perceptie cu privire la sistemul de colectare separata din tara, putem spune ca, treptat, trecem intr-o etapa superioara de constientizare a importantei sistemului: romanii nu doar au auzit despre acest serviciu, ci stiu ce inseamna si din ce in ce mai multi il practica drept un obicei cotidian. Iar generatia tanara are un rol important in acest proces: 62% dintre persoanele care au copii declara ca, in cadrul scolii, acestia au fost informati cu privire la separarea si reciclarea deseurilor de ambalaje. Rezultatele initiativelor noastre de informare si educare din domeniu se vad, iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure”, a declarat Sorin Cristian Popescu, Director General Eco-Rom Ambalaje.
Si numarul celor care au inceput sa separe deseurile este in crestere, conform studiului amintit: in 2013 aproximativ 60% dintre cei care au acces la sistem declara ca depun separat deseurile in gospodaria in care locuiesc, cu 24 de procente mai mult decat in 2011. O analiza mai aprofundata a comportamentului de separare a deseurilor arata ca populatia are un comportament usor diferit fata de fiecare tip de ambalaj: cei mai multi declara ca separa ambalaje de tip PET, urmate de cele de hartie-carton.
De asemenea, se constata si o intelegere diferita a comportamentului de separare: cei mai multi romani le separa prin depunerea in containerele dedicate (12%) sau punandu-le in saci separati pentru a fi ridicate de operatorul de salubritate sau de personalul de serviciu (14%). Unii pastreaza o parte din deseuri pentru a le refolosi in gospodarie (15%), iar 14% le depun impreuna cu celelate deseuri in containerul comun sau le dau foc.
In ceea ce priveste gradul de satisfactie, 36% dintre romanii care au acces la sistem sunt multumiti de serviciul de colectare separata din localitatea lor, cel mai ridicat nivel de satisfactie inregistrandu-se in Transilvania – 46%.
Primele trei lucruri care ii determina pe romani sa colecteze separat deseurile sunt: prezenta containerelor in apropierea locuintei (31%), campaniile de informare si educare din media (24%) si exemplul altor persoane (18%).
La polul opus, cei care nu separa deseurile declara ca nu adopta acest comportament deoarece nu au un punct de colectare in apropierea locuintei (75%), pentru ca nu au suficient spatiu in casa destinat depozitarii deseurilor colectate (48%) sau pentru ca nu stiu unde se afla punctele de colectare separata (40%). In categoria celor care nu colecteaza separat se incadreaza tinerii, persoanele cu venituri scazute, persoanele cu nivel minim de educatie, in special din regiunea Muntenia.
Inceea ce priveste colectarea separata in capitala, bucurestenii sunt cei care au la dispozitie cele mai multe locuri special amenajate pentru separarea deseurilor, comparativ cu locuitorii din alte zone ale tarii – 81% dintre acestia declarand ca au acces la sistem.
In acelasi timp, rezidentii capitalei au cel mai scazut nivel de satisfactie privind serviciul de separare a deseurilor: doar un sfert dintre ei sunt multumiti de serviciul de colectare din sectorul lor. Acest lucru arata, inca o data, ca amplasarea unor pubele de colectare nu este suficienta. Trebuie sa avem un serviciu realizat corect, o mai mare implicare atat a autoritatilor, cat si a companiilor de profil in extinderea si eficientizarea sistemului si campanii de informare si educare sustinute. Doar astfel ne putem indeplini cu succes obligatiile nationale stabilite pana in 2020 – reciclarea a 50% din deseul reciclabil generat in gospodarii” a declarat Sorin Cristian Popescu, Director General Eco-Rom Ambalaje.
Eco-Rom Ambalaje este compania detinatoare a licentei “Punctul Verde” in Romania si cea mai importanta organizatie de preluare de la agentii economici a obligatiei de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje. In parteneriat cu autoritatile locale si operatorii de salubritate desemnati, organizatia dezvolta serviciile de colectare separata a deseurilor de ambalaje in 450 de localitati, cu aproximativ 165 mai multe decat aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, aproximativ 45% din populatia Romaniei – circa 9 milioane de romani – au acces la sistemul de colectare selectiva prin cele aproximativ 17.500 pubele colorate puse la dispozitie de Eco-Rom Ambalaje.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. Afla mai mult
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.
Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
functionality_storage
11 months
personalization_storage
11 months
security_storage
11 months
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Aceste cookie-uri vă asigură o experienţă îmbunătăţită şi mult mai uşoară, deoarece au funcţionalităţi precum stocarea preferinţelor dvs. în legătură cu ce informaţii doriţi să primiţi.
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt mai valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.