Dacia a lansat doua modele care sunt comercializate din iunie 2012 in Maroc si urmeaza a fi disponibile si in Europa, incepand cu toamna acestui an.
Dokker este un combi cu 5 locuri destinat unei utilizari mixte, pentru transportul obiectelor voluminoase si pentru calatoriile cu familia, dispunand de un volum al portbagajului si de o modularitate la cel mai bun nivel din categorie. In ceea ce priveste Dacia Dokker Van, aceasta este o furgoneta care se adreseaza in principal micilor comercianti si intreprinzatori.
In cazul Dacia Dokke, prin rabatarea banchetei spate se obtine un volum de incarcare de 3 metri cubi, adaptat utilizarii in scop profesional. Accesul la zona de incarcare sau la locurile din spate este facilitat de cele doua usi laterale culisante vitrate. Versiunea utilitara, Dacia Dokker Van, este o furgoneta fiabila si robusta, cu numeroase posibilitati de transformare si o gama larga de accesorii.
Dacia Dokker și Dokker Van sunt propuse, in functie de tară, cu 4 motorizari: noua motorizare pe benzina 1.2 TCe 115 CP, motorizarea pe benzina 1.6 MPI 85 CP, precum si motoarele diesel 1.5 dCi 75 CP si 90 CP. Cele doua motoare diesel care beneficiaza de eticheta Dacia eco2 afiseaza un consum de numai 4,5 l/100 km si genereaza emisii de CO2 de 118 g/km. De asemenea, prezenta unui lant de distributie care nu necesita intretinere, in locul traditionalei curele, contribuie de asemenea la reducerea costului de utilizare.
Numele „Dokker” este derivat din cuvantul englezesc „dockworker” care desemneaza muncitorii care se ocupa de incarcarea si descarcarea navelor în port. El subliniaza astfel capacitatea de incarcare a acestor doua vehicule, modularitatea si robustetea lor.
Precum Lodgy, aceste doua noi modele sunt produse in noua uzina din Tanger, în Maroc. Capacitatea actuala de productie, cifrata la 170.000 de vehicule pe an, va ajunge in timp pana la 400.000 de unitati pe an.
Uzina de la Tanger este prima uzină auto din lume Zero Carbon si fara deversarea in mediul natural a apelor uzate de origine industriala. Emisiile de CO2 vor fi reduse cu 98 % fata de cele realizate de o uzina cu capacitate de productie echivalenta, ceea ce inseamna evitarea emisiei a 135.000 de tone de CO2 pe an. Acest lucru a devenit posibil datorita optimizării consumului de energie și utilizării unor energii regenerabile precum cea eoliana si biomasa. Restul de 2% de emisii de CO2 vor fi compensate fie prin achizitionarea de credite carbon, fie prin actiuni de reimpadurire sau de dezvoltare a panourilor solare.
De asemenea, Uzina de la Tanger va reduce cu 70 % utilizarea apei in procesul industrial fata de o uzina cu o capacitate de productie echivalentă. Apele vor fi tratate si reutilizate cu ajutorul unor tehnologii avansate de reciclare concepute de Veolia Environnement. Aceasta noua uzina a insemnat o investitie de un miliard de euro.