Nestlé a dezvăluit ambalajul de hârtie reciclabilă, biodegradabil, pentru batoanele de ciocolată Yes! și spune că acest tip de material folosit la ambalare este o premieră mondială.
Anunțul a fost un pas important în direcția de a face ca toate ambalajele să fie reutilizabile sau reciclabile până în 2025. CEO-ul Nestlé pentru Marea Britanie și Irlanda, Stefano Agostini, a declarat că mișcarea „reprezintă exact ceea ce tot mai mulți oameni solicită de la producători ca Nestlé și pentru viitor”.
Sistemul său de împachetare a hârtiei „cu bandă rece” folosește aceeași tehnologie care anterior a fost potrivită doar pentru materiale plastice și laminate, au spus reprezentanții gigantului alimentar. Hârtia provine din surse durabile, certificată de Consiliul pentru administrarea pădurilor (FSC) sau Programul pentru aprobarea certificării forestiere.
Experții din Marea Britanie, care lucrează la centrul de cercetare și dezvoltare al Nestlé din York, au acoperit hârtia într-un polimer pentru a se asigura că aceasta rămâne intactă pe raft. Dar, Michael Carroll, lider pe inovatie si durabilitate pentru Nestlé, a declarat pentru Sky News, că ambalajul este biodegradabil în termen de șase luni, dacă ajunge în mare.
Deși ambalajul său s-ar degrada în apă, un purtător de cuvânt al Nestlé a declarat că speră să nu încurajeze comportamentele iresponsabile în ceea ce privește gestionarea deșeurilor.
„Desigur, nici unul dintre ambalajele noastre nu ar trebui să se transforme în deșeuri în mediul înconjurător, iar degradarea nu este scopul acestei inovații. Deși este adevărat că ambalajul se va degrada într-un mediu marin mult mai repede decât plasticul, acest ambalaj de hârtie este proiectat și destinat a fi reciclat în fluxul de reciclare a hârtiei”, a declarat acesta pentru Euronews Living.
Deocamdată, noul ambalaj este disponibil numai în țările europene, precum Regatul Unit, Austria, Belgia, Republica Cehă, Irlanda, Franța, Germania, Spania, Slovacia, Portugalia, Luxemburg, Olanda și Malta. Cu toate acestea, Nestle a declarat că „mai multe țări din Europa și din afara ei vor urma în curând”.
Cu toate acestea, Greenpeace, care a fost extrem de critic în ceea ce privește consumul de plastil al Nestlé, a spus că schimbarea nu a mers suficient de departe.
Ambalajele de hârtie pentru batoanele Yes! reprezintă o mică parte a portofoliului de produse al Nestlé, care conține, de asemenea, KitKat, Aero, Milkybar, Nescafe, Nespresso și o serie de branduri de apă, printre care Vittel, Pure Life și Perrier – și toate acestea produc o cantitate imensă de deșeuri de plastic.
„Este bine ca Nestlé să regândească în sfârșit modul în care compania își livrează produsele, dar înlocuirea unui material plastic de unică folosință cu un alt material care se aruncă și el nu este calea de urmat”, a declarat activistul pentru FMGC de la Greenpeace Elveția, Matthias Wüthrich.
„Aceste soluții false, care nu sunt ecologice, sunt cele care au creat această mizerie în primul rând. Avem nevoie de Nestlé să inoveze complet modelul de utilizare de unică folosință. Solicităm companiei să reducă imediat ambalajul său din plastic și să pună în aplicare sisteme reutilizabile, mai degrabă decât să facă o reparație rapidă care ar putea provoca dezastre ecologice mai departe, cum ar fi defrișările „.