Numarul de turisti care prefera Romania altor destinatii ar trebui aproape sa se dubleze, de la 26% la 50%, pana in anul 2020, potrivit noii strategii privind promovarea brandului turistic „Explore the Carpathian Garden”.
Totodata, numarul turistilor romani care aleg o destinatie de vacanta din Romania ar trebui sa creasca, in acelasi interval, de la 26% la 45%, se arata in „Studiul pentru realizarea brandului turistic al Romaniei”, publicat pe site-ul Ministerului Dezvoltarii si Turismului.
Acelasi studiu mai arata ca numarul vizitatorilor straini ce se intorc in ”gradina Carpatilor” ar trebui sa creasca de la 56% la 75%. In plus, numarului de persoane care mentioneaza asociatii pozitive spontane cu Romania ar trebui sa sara de la 26% la 50%.
Toate aceste obiective sunt inca in faza de propunere, fiind incluse in strategie in urma unui studiu sociologic comandat de ministerului Turismului.
”Urmatoarea etapa, cea de promovare propriu-zisa a brandului turistic, va fi atribuita prin licitatie si va fi realizata dupa liniile directoare ale specialistilor care au conceput brandul turistic”, a declarat Ana Maria Toma, reprezentantul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) pentru relatii cu presa.
Turistii romani, ademeniti in Romania
Comunicarea brandului ar trebui sa transforme inclusiv romanii in turisti activi si iubitori ai naturii locale. Obiectivul ambitios al realizatorilor brandului este ca proportia romanilor care vor prefera sa-si petreaca vacanta in tara in detrimentul destinatiilor din strainatate sa creasca cu aproape 20%.
Mai mult, romanii ar putea sa-si recomande tara ca destinatie de vacanta altor romani si strainilor, toate acestea cu ajutorul brandului turistic. Desigur pentru asta, romanii ar trebui mai intai sa cunoasca principalele atractii ale tarii. Potrivit studiului, publicitatea ce se va face in jurul noului brand va conduce la cresterea numarului de romani care cunosc majoritatea punctelor de atractie din Romania de la 40% la 75%.
Natura, singura atractie competitiva
Raportul realizat de echipa de la THR-TNS pentru realizarea brandului turistic a fost realizat pe baza unor interviuri, focus-grupuri si studii la care au participat tour operatori, agentii de turism si lideri de opinie din Romania si alte opt piete: Austria, Germania, Ungaria, Franta, Italia, Marea Britani/Irlanda, Rusia si SUA.
Solicitati de „Green Report” sa ofere raportul integral, reprezentantii MDRT au replicat ca documentul nu este disponibil in format electronic. Potrivit unui rezumat al cercetarii, publicata pe site-ul ministerului, studiul a condus la sapte concluzii majore:
• Cunostintele despre Romania si asupra elementelor de diferentiere sunt mai degraba reduse;
• Personalitatea Romaniei se potriveste cu cea a unei bune destinatii turistice;
• Potentialul în cadrul pietelor sursa este unul bun;
• Grupul de potential principal pentru Romania este diferit de cel al calatorului mediu;
• Cele sase produse selectate ofera un potential bun de crestere si dezvoltare;
• Potrivirea intre cerintele grupului de potential principal si oferta turistica a Romaniei este excelenta;
• Natura este elementul principal care ar trebui evidentiat pe piata externa.