O platformă online, creată de Ministerul Agriculturii, ar trebui să faciliteze dialogul dintre micii producători de legume și marile lanțuri de retail.
Pe site-ul rndr.ro au fost încărcate 220 de oferte de ardei, cartofi, castraveți, ceapă verde, ciuperci, morcovi, ridichi, roșii, salată, spanac, varză și altele.
„Este foarte important să se înțeleagă că această platformă se dorește să vină în sprijinul producătorilor agricoli din sectorul vegetal, care în această perioadă trebuie să își continue munca în ferme, în solarii sau în câmp. De aceea a fost creată, pentru ca noi, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, să îi sprijinim în dialogul cu marile lanțuri de retail, pentru a găsi soluții ca aceste produse să ajungă pe masa consumatorilor”, a afirmat ministrul Adrian Oros.
Pentru a putea completa informațiile în portal, producătorii agricoli trebuie să se autentifice, prin crearea unui cont de utilizator. După completarea datelor, va fi transmis un e-mail de confirmare.
În plus, cei care vor să posteze anunțuri pe site, trebuie să facă dovadă acestor documente:
- Persoane fizice – atestat de producător și carnet de comercializare vizat pe anul 2020;
- PFA , II , IF sau SRL – Certificat de Înregistrare emis de ONRC și care au cod CAEN principal 0113 Cultivarea legumelor și a pepenilor, a rădăcinoaselor și a tuberculilor.
Deși inițiativa a fost lăudată pe rețelele sociale, au apărut și critici:
„Supermarketul nu o să cumpere niciodată de pe un anunț online. Hai să fim serioși!”, a comentat cineva pe pagina Ministerului.
Reprezentanți ai supermarketurilor au explicat, pentru economica.net, că această platformă nu îi ajută prea mult, în formula în care este acum. Printre problemele pe care aceștia le văd se numără faptul că producătorul trebuie să predea marfa sortată, calibrată și ambalată, dar și că retailerii nu pot gestiona foarte ușor din punct de vedere logistic și contabil un număr extrem de mare de transporturi.
Citește și:
Cum se descurcă producătorii români în perioada de pandemie