Mediul de afaceri lansează o inițiativă fără precedent în România: Angajamentul pentru Mediu, un demers ce își propune sa reunească comunitatea de business din România în asumarea unui viitor sustenabil, în armonie cu mediul înconjurător.
Proiectul este inițiat de eMAG, alături de Fundația Conservation Carpathia și GreenTech, și are scopul de a încuraja și susține companiile din România în a-și asuma obiective măsurabile și a adopta măsuri concrete pentru protejarea mediului înconjurător și pentru prevenirea schimbărilor climatice. Totodată, Angajamentul pentru Mediu își propune să contribuie la reducerea amprentei de carbon a companiilor din România.
Economia se va transforma ca urmare a direcției Uniunii Europene de a-și reduce, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55%, comparativ cu 1990, și de a realiza neutralitatea climatică până în 2050, prin care creșterea economică va fi decuplată de creșterea emisiilor. Angajamentul ajută companiile să se transforme mai devreme, să fie mai rezistente, fără să sufere pierderi.
Angajamentul poate fi accesat de către companiile care își asumă să parcurgă cinci pași:
- să își calculeze amprenta de carbon,
- să reducă amprenta de carbon,
- să compenseze voluntar emisiile care nu au putut fi evitate dacă își doresc să ajungă mai repede la net zero,
- să publice un raport nefinanciar
- să adere la o inițiativă globală.
Semnatarii pot beneficia de know-how și instrumente disponibile prin intermediul platformei Angajamentului pentru Mediu www.angajamentpentrumediu.ro, care le pot ajuta să își calculeze amprenta de carbon și să își definească un plan de măsuri concrete pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Orice companie din mediul de afaceri românesc poate adera la Angajament, indiferent de domeniul de activitate și indiferent dacă pleacă de la un nivel mare de emisii, întrucât o companie este bună în măsura în care se îmbunătățește. Astfel, Angajamentul este pentru toată lumea.
Prin accesul la conținutul de pe platformă, transformarea nu ar trebui sa fie una costisitoare, ci chiar se pot face optimizări de costuri, cum sunt de pildă cele rezultate în urma utilizării energiei verzi.
Companiile pot folosi participarea la Angajament în poziționarea în fața clienților lor, având în vedere că sustenabilitatea este un criteriu din ce în ce mai important în alegerea bunurilor, serviciilor sau a partenerilor de business.
Până acum au semnat Angajamentul pentru Mediu companiile: Ascendis, AS Metal, Banca Transilvania, BIT Software, Carbon Expert, Chimica SA, Concelex, Conviv Media, Fundația pentru Sănătate Orhideea SPA, Filip&Co, ING Bank, Pehart, Restart Energy, Smart Living Cycle, SmartPoint și Zentiva