Masinile nemtesti nu sunt pregatite pentru noul biocombustibil

Mai mult de doua milioane de masini din Germania nu pot functiona cu noua varianta de biocombustibil pe care guvernul vrea sa o introduca, numarul fiind cu mult peste limita care a fost admisa de administratie ca fiind o preconditie pentru ca biocombustibilul sa fie admis, informeaza Reuters.

In jur de 330.000 de masini construite de catre producatorii germani, plus inca doua milioane de automobile importate, nu pot functiona cu noul combustibil, au declarat surse din industrie familiare cu aceasta problema.
Ministrul Mediul a refuzat sa comenteze statisticile.

Intr-un ziar, ministrul Mediului, Sigmar Gabriel, a declarat ca va anula decretul guvernamental prin care combustibilul numit E-10 este introdus daca un numar prea mare de masini nu vor putea sa functioneze cu el.

"Nu vom implementa decretul daca numarul de masini depaseste un milion", a declarat Gabriel pentru ziarul Stuttgarter Nachrichten.

In E -10 sunt amestecate benzina obisnuita cu biocombustibil. Cantitatea de biocombustibil va reprezenta mai mult de 10% din continutul combustibilului.

ADAC, asociatia automobilistilor, cere ca introducerea biocombustibilului sa fie amanata pana in 2012.
Ministrul Mediul asteapta datele oficiale din partea industriei auto asupra numarului de masini care nu pot functiona cu noul biocombustibil inainte de a lua decizia introducerii sau nu a acestuia.

Insistenta guvernului de a introduce noul biocombustibil E-10 face parte dintr-un proiect extins pentru reducerea emisiilor.

Statele Uniunii Europene au fost de acord anul trecut sa reduca emisiile cu cel putin o cincime fata de nivelul de emisii inregistrat in 1999 pana in 2020. Tot pana atunci, statele s-au angajat sa foloseasca 20% energie regenerabila din totalul de energie folosita si 10% biocombustibil obtinut din recolta.

spot_img

Ultimele știri