Masinile economice pierd lupta cu bolizii

Vanzarile de autoturisme de dimensiuni reduse, compacte si economice, pierd teren in avantajul masinilor voluminoase, cu un consum de carburant pe masura, releva datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Astfel, in urma unei analize a organizatiei, realizate in baza vanzarilor de autoturisme anul trecut, comparativ cu 2010, reiese ca ponderea masinilor de clasa A, B si C (masini compacte de dimensiuni mici si economice) in totalul pietei auto a scazut cu pana la 20,5%, in timp ce masinile cu motorizari puternice au inregistrat cresteri de pana la 75%.

Ponderea in piata auto a masinilor din clasa A, din care fac parte automobilele mini, a fost anul trecut de 3,1%, insa au fost vandute cu 5,4% mai putine fata de 2011.

Automobilele din segmentul mic sau compact, clasa B, reprezentau anul trecut 22,7% din totalul pietei, insa numarul acestora era in scadere cu 20,5% fata de anul anterior.

Clasa C, in “cadere libera”

De asemenea, masinile din clasa C, care detin ponderea covarsitoare in piata auto (48%), au inregistrat o scadere de 19,5%. Din acest segment fac parte masinile medii compacte, hatchback.

Cu toate ca ponderea lor in totalul pietei este destul de redusa, numarul masinilor din segmentele medium, business, premium si SUV, cu motorizari si consum de combustibil, in general, mari, a cunoscut un avans de pana la 75%.

Astfel, autoturismele de clasa D, din care fac parte, in general masini cu caroserie berlina de dimensiuni medii, detin o cota de piata de 6,7%, insa numarul acestora a crescut cu 14,4% fata de 2010.

In ceea ce priveste segmentul E, masini de clasa business, cu o lungime cuprinsa intre 4,7 si 5,0 metri, ponderea in piata este redusa, de 0,9%, insa volumul acestora a crescut cu 74,5%.

Totodata, clasa F, segmentul premium, reprezinta o pondere foarte mica, de 0,2% insa numarul masinilor de acest tip a crescut cu aproape 36%.

16.719 masini vandute in primul trimestru

Analiza APIA arata ca segmentul monovolumelor in totalul pietei auto este de 1,7%, dar au fost vandute cu 22,6% mai multe masini in 2011.

SUV-urile detin o cota de piata de 16,%, iar volumul acestora a crescut cu aproape 28% anul trecut comparativ cu 2010.

Vanzarile totale de vehicule au scazut anul trecut cu 7,4%, la 110.668 unitati, iar livrarile de autoturisme s-au redus cu 11%, la 94.624 unitati.

In primul trimestru al acestui an, vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale au scazut, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu 8,6%, la 16.719 unitati.

Gabriel Botezatu

CIteste si:

Anvelope “eco” made in Slatina

60% dintre cetatenii UE ar cumpara o masina mai scumpa daca ar polua mai putin

Renault Romania pregateste statiile electrice

spot_img

Ultimele știri