Registrul Auto Roman nu mai omologheaza si nu mai elibereaza carti de identitate pentru autovehicule care nu respecta normele de poluare chimica Euro 4 si aplica taxa de prima inmatriculare pentru motocicluri, informeaza site-ul The Money Channel.
RAR a luat aceasta masura incepand cu data de 1 ianuarie 2008, ea aplicandu-se numai autovehiculelor noi, respectiv celor care nu pot face dovada unei inmatriculari anterioare introducerii in Romania. RAR mentioneaza ca obligativitatea introducerii normelor de poluare Euro 4 este data de doua doua regulamente europene obligatorii si in Romania.
In acest sens, la inceputul lunii decembrie 2007, Registrul Auto Roman a transmis adrese importatorilor, reprezentantilor autorizati ai producatorilor si constructorilor pentru aducerea la cunostinta a acestor reglementari si a conditiilor de acceptare a vehiculelor cu gradul de poluare chimica Euro 3, complete sau incomplete, detinute pana la sfarsitul anului 2007, deoarece la momentul respectiv inca mai detineau astfel de autovehicule, explica Registrul Auto Roman.
Decizia RAR afecteaza inmatricularea masinilor Euro 3 care nu au mai fost inmatriculate intr-o tara membra a Uniunii Europene, fie ele noi sau second-hand, a explicat directorul Autovit, Liviu Dobrin. "Orice masina produsa in Japonia, care are Euro 3 si care a circulat in spatiul UE poate fi importata in Romania si inmatriculata fara probleme.
Orice automobil produs in orice tara de pe mapamond care nu respecta normele de poluare Euro 4, dar care nu a mai fost inmatriculata anterior in vreo tara membra UE, nu mai poate fi inmatriculata", a declarat Dobrin.
Masura nu afecteaza masinile second hand care au norme de poluare inferioare Euro 4, care au mai fost inmatriculate in UE, pentru ca nu mai este necesara omologarea lor. "De cand Romania a devenit membra a UE, certificatul de omologare pentru second hand a fost inlocuit de certificatul de autenticitate", a precizat Liviu Dobrin.
Tot de la 1 ianuarie 2008, pentru prima inmatriculare in Romania este obligatorie respectarea fazei 2 din Directiva 2003/77 CE pentru motocicluri.