Malul Somesului, transformat in depozit de zgura, in presa de azi

Ziua de Cluj: Malul Somesului, transformat in depozit de zgura

Reporterii Ziua de Cluj au descoperit cum reprezentantii unei societati descarcau zeci de saci cu zgura langa Sala Sporturilor. Peste 50 de saci de zgura au fost depozitati pe malul Somesului de catre muncitorii societatii G 13 SRL. In opinia patronului societatii, depozitul creat ad-hoc pe malul raului respecta toate normele. Sesizati de reporterii ZIUA de Cluj, reprezentantii Garzii Nationale de Mediu Comisariatul Regional Cluj au preluat cazul.

Malul Somesului a fost transformat in cursul zilei de marti in depozit ad-hoc de zgura. O autospeciala plina ochi cu saci de zgura a oprit in jurul amiezii pe malul raului, in apropierea Salii Sporturilor "Horia Demian". Doi muncitori au coborat din cabina masinii si au scos, pe rand, sacii cu zgura. Dupa ce i-au asezat pe mal, muncitorii i-au acoperit partial cu cartoane. Surprinsi de reporterii ZIUA de Cluj, muncitorii au afirmat ca in saci nu e zgura. "E numai moloz, de la o lucrare", a spus unul dintre ei. "Cartoanele nu-s de la noi, am aruncat numai molozul", spune unul dintre muncitori.

El a mai explicat ca depozitarea zgurii a fost aprobata de unul dintre sefii santierului din zona. Mai precis, malurile Somesului sunt reabilitate de catre compania Apasco. "Cineva de la firma noastra a vorbit cu ei (Apasco – n. red.) ca sa aducem molozul aici", a mai declarat unul dintre muncitori. La cativa metri de mormanul de zgura, angajatii Apasco munceau la reabilitarea malului. "Au primit aprobare de la firma noastra. Oricum, ce se arunca acolo vine acoperit", ne-a declarat seful de echipa al santierului Apasco.

Care e problema?

Zgura depozitata pe malul Somesului provine de la o lucrare executata pe strada Emil Isac, de catre societatea G 13 SRL. "Eu m-am intalnit personal cu seful de santier, inginerul Dan. I-am spus in felul urmator: am 200 de saci de zgura neagra. Si l-am intrebat daca nu vor ei sa ii foloseasca. Oricum, cei de la Brantner si Rosal mi-au spus ca nu pot sa imi puna la dispozitie un container pentru zgura", a declarat Alin Gocan patronul G 13 SRL. Pana ieri, au fost depozitati pe malul Somesului, conform patronului G 13 SRL, nu mai putin de 50 de saci de zgura.

"Si care-i problema? Daca cineva vine la mine si imi ofera zgura, sa o folosesc drept umplutura, nu il refuz", a mai declarat acesta. in opinia sa, intelegerea cu inginerul Dan tine loc de autorizatie. "Povesti de genul acesta am mai auzit. Oricum lucrarile de acolo sunt si responsabilitatea Companiei de Apa Somes", a mai declarat Costa Stanislav, comisarul-sef al Garzii Nationale de Mediu Comisariatul Regional Cluj.

Pe de alta parte, reprezentantul G 13 spune ca in opinia sa totul este in ordine. "Mie mi-au cerut sa pun zgura intr-un anumit loc si sa golesc sacii. Ca acolo mai sunt si alte cartoane, asta nu mai e treaba mea. Oricum zgura vine acoperita", a mai declarat Gocan.

Garda de Mediu, in control

La solicitarea reporterilor ZIUA de Cluj, o echipa a Garzii Nationale de Mediu Comisariatul Regional s-a deplasat la fata locului pentru a investiga cazul. "Colegii mei au fost in zona si au intocmit un raport", a declarat Costa Stanislav. Pentru depozitarea ilegala a deseurilor, amenzile variaza de la 30.000 la 60.000 de lei. "Asa se intampla de multe ori: vine cineva, depoziteaza, iar apoi se transforma in rampa de gunoi", a declarat Stanislav.

Pentru mai multe informatii vizitati www.ziuacj.ro

Monitorul de Cluj: S-a rupt malul!

O portiune de aproximativ 50 de metri din peretele de protectie a riului Somes s-a prabusit luni noaptea pe strada Dragalina. Reprezentantii Directiei Apelor Somes-Tisa promit refacerea lucrarii intr-o saptamina, timp in care masinile mari vor avea interdictie.

Zona cu probleme

Peretele de beton de pe malul sting al riului Somesul Mic s-a rupt luni noaptea. Surparea a afectat si asfaltul, iar gardul de pe marginea trotuarului a ajuns in albia riului. Imediat dupa incident, mai multe echipaje ale Politiei Primariei si agenti de circulatie au asigurat zona, deviind traficul pe un singur sens. De asemenea, muncitorii Regiei Autonome a Domeniului Public au adus mai multe camioane cu materiale de constructii pentru a demara lucrarile de reparatii la strada.

Localnicii spun ca surparile de teren sint frecvente, fiind cauzate de trepidatiile masinilor de mare tonaj care circula pe strada Dragalina. "De acum 2 ani, de cind au dat drumul la camioane pe aici, primaria si celelalte autoritati nu mai fac nimic. Trece cite o bascula de 15-20 de tone si totul se clatina", povestea ieri un locatar de pe Dragalina. Municipalitatea pune incidentul si pe seama excedentului de umiditate din sol, cauzat de precipitatiile abundente din ultima perioada.

Intirzieri

Marius Minzat, directorul Directiei Apelor Somes-Tisa, a dat ieri asigurari ca muncitorii care lucreaza la reabilitarea zidului de protectie pe zona de riu ce traverseaza municipiul se vor concentra in urmatoarea saptamina pe portiunea rupta luni noaptea. Lucrarea de refacere a zidurilor de protectie de pe raza municipiului a fost demarata in 2005 si este finantata, cu 10 milioane de lei, de Guvern si de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin Ministerul Mediului. Potrivit contractului, investitia trebuie finalizata pina la sfirsitul acestui an. Minzat a adaugat ca stadiul lucrarilor este in grafic, insa astfel de incidente pot duce la ingreunarea situatiei.

Masuri de urgenta

Comitetul local pentru situatii de urgenta din cadrul Consiliului Local Cluj-Napoca a luat o serie de masuri de urgenta pentru remedierea situatiei pe termen scurt. Astfel, s-a recurs la marcarea zonei de pericol, interzicerea traficului greu in zona, prin instalarea unor indicatoare rutiere, si indepartarea fluxului de circulatie din zona afectata. De asemenea, parcarea de la intersectia strazilor Mamaia cu Dragalina a fost desfiintata, iar aici s-a amplasat provizoriu statia RATUC, pina la finalizarea lucrarilor.

In acest moment, circulatia pe strada Dragalina, pe portiunea afectata, se desfasoara in dublu sens, dar cu restrictie pe o singura banda, cu acordarea prioritatii de trecere. In acest sens, au fost amplasate indicatoare rutiere.

Pentru mai multe informatii vizitati Monitorul de Cluj

spot_img

Ultimele știri