Producatorii de automobile si clientii acestora se vor orienta din ce in ce mai mult catre vehiculele electrice.
“Viitorul este al masinilor electrice”, a declarat, astazi, George Condrea, director general al companiei Magna.
Pe plan international, grupul Magna, cu sediul central in Canada, este furnizor traditional al companiei Ford.
Bare de protectie pentru B-Max
In Romania, Magna produce elemente de caroserie pentru modelul Ford B-Max, care este construit exclusiv la Craiova.
Unitatea de productie Magna, amplasata pe platforma de productie Ford, a fost inaugurata joi, dar productia a demarat inca din data de 26 iunie.
Pe plan international, grupul canadian lucreaza nu doar pentru Ford, ci si pentru alte marci, precum Opel si Volkswagen.
Uzina Magna din Craiova lucreaza deocamdata numai pentru Ford, ca unic furnizor de bare de protectie pentru modelul B-Max. Elementele livrate de Magna sunt confectionate din materiale plastice (PP si ABS).
Pe langa confectionarea si vopsirea barelor de protectie, Magna Craiova executa si asamblarea lor, prin includerea proiectoarelor, a senzorilor de parcare si a camerelor video. Elementele electrice vin la Craiova de la alti furnizori, dar toate, fara exceptie, poarta sigla Ford.
Inginerul Adrian Popovici, seful sectiei Injectie Mase Plastice, a precizat ca Magna Craiova livreaza in prezent 485 de carset-uri pe zi si va atinge in curand capacitatea ei maxima, de 511 carset-uri pe zi.
Ford: Credem ca Romania este locul cel mai bun pentru noi
La Craiova, reprezentantii conducerii Ford s-au declarat optimisti in legatura cu viitorul companiei lor in Romania.
“Stim ce se intampla cu industria auto in intreaga lume”, a declarat Mike Mason, director comercial Ford Europa, facand aluzie la intentia Ford de a-si reduce productia in Europa Occindentala.
In schimb, “credem ca Romania este locul cel mai bun pentru noi”, a sustinut reprezentantul Ford.
In ciuda acestor declaratii, partea romana isi ia masuri de precautie. Directorul general Condrea a mentionat ca firma pe care o conduce este pregatita sa furnizeze piese si pentru Dacia, precum si pentru alti producatori auto. “Un manager bun se remarca prin abilitatea de a se adapta la orice se intampla pe piata”, a explicat Condrea.
Iar in privinta masinilor electrice, “conditia este sa identificam piata”. Aceasta piata va fi reprezentata in primul rand de transportul urban, considera George Condrea.