Lucrarile la Drumul National 66A, incepute in urma cu aproximativ doi ani in Parcul National Retezat, au avansat cu mai mult spor decat cele la Autostrada Bechtel. La "harnicia" constructorilor a contribuit si vizita de anul trecut a presedintelui Traian Basescu care, aflat in zona, a tinut neaparat sa vada cum progreseaza lucrarile. Desi au promis ca vor face investitii astfel ca impactul asupra biodiversitatii sa fie minim, constructorii nu si-au respectat angajamentele.
FONDURI DEBLOCATE
In ultimii doi ani, Jurnalul National a dus o campanie de presa impotriva DN 66A, supranumit si Drumul lui Basescu, articolele fiind preluate de celelalte ziare si de o parte din televiziuni. Este vorba despre un fost drum forestier care trecea prin parcurile nationale Retezat si Domogled (chiar printr-o zona strict protejata a acestuia din urma) care, urmare a unei decizii luate de Traian Basescu pe vremea cand acesta era ministrul Transporturilor, ar fi trebuit sa devina drum national, cu numele DN 66A.
In ciuda protestelor ecologistilor si a unor campanii desfasurate de societatea civila, lucrarile de modernizare a drumului forestier si transformare a lui in drum national au inceput in anii ’90, pe vremea cand Traian Basescu facea parte din guvern, dar au fost intrerupte in mai multe randuri din cauza lipsei banilor.
Fondurile au fost deblocate in 2007, lucrarile fiind reluate vertiginos in acelasi an. Constructorii au demarat in "tromba" lucrarile, insa oprite de Garda de Mediu, care, la presiunea opiniei publice, a inspectat de mai multe ori zona. Comisarii Garzii au descoperit ca nu existau nici cele mai elementare documente pentru realizarea constructiei si a dispus suspendarea lucrarilor pana in momentul in care constructorii obtineau avizele.
Citeste articolul in Jurnalul National