Noua tendință în domeniul transportului ecologic e de a deconecta autobuzul electric de la sursa de alimentare, prin instalarea unor baterii sau celule de combustibil, sau prin folosirea diferitelor tipuri de încărcare electrică. Mai mulți operatori europeni lucrează acum la crearea unor sisteme de „flash charging” (încărcare fulger), prin care autobuzele primesc doze de energie electrică în momentul în care opresc să ridice pasageri. Susținătorii tehnologiei spun că aceasta evită dezavantajele altor tipuri de tranzit, inclusiv problemele de poluare sau de aglomerare.
În Berlin, departamentul de transporturi va începe în scurt timp folosirea acestui tip de încărcare electrică pe una dintre rutele centrale. Autobuzele de pe traseul de 6.5 kilometri își vor suplimenta energia cu ajutorul unor suporturi mari de metal, instalate subteran. La începutul și la sfârșitul călătoriei, o bobină de pe partea inferioară a autobuzului se lasă în jos până când ajunge foarte aproape de suportul de metal din pământ. Energia se transferă inductiv, sau printr-un câmp electromagnetic.
Deoarece traseul e destul de scurt, nu există puncte de încărcare intermediare, deși acest lucru ar fi posibil, în caz de nevoie. Fiecare flash încarcă 20 de procente din baterie. Doar atât e necesar pentru vreo 20 de kilometri de călătorie, conform spuselor Johannei Strunk, purtătoare de cuvânt pentru Bombardier, compania care furnizează sistemul. Autobuzul are o lungime de 12 metri și poate transporta 70 de persoane, la fel ca vehiculele diesel convenționale din Berlin.
„Vehiculele sunt încărcate mai des pentru o perioadă mai scurtă de timp, mai degrabă decât să i se descarce complet bateria și apoi să se oprească forțat pentru un timp mai lung, pentru a se reîncărca. Acest concept garantează o durată de viață maximă a bateriei, în timp ce reduce dimensiunile bateriei la un nivel minim”, explică Strunk.
Marea întrebare, ca întotdeauna, e costul. Compania canadiană spune că prețul total de proprietate e „puțin” mai mare decât cel pentru autobuzele diesel. Dar compania crede că prețurile se vor egaliza pe măsură ce producția crește.
Pe lângă prețul rezonabil, sistemul reduce, de asemenea, poluarea cu particule și carbon, produce mai puțină căldură decât un motor convențional, și e mult mai silențios. Toate acestea sunt legate de problemele de calitate a vieții, demne de luat în considerare de către orașe.
Sursă: Fastcoexist.com
Sursă foto: Bombardier.com
Sursă video: Youtube.com / Bombardier Rail
Mai citește și:
VIDEO Apple vrea să lanseze propriul vehicul electric până în 2020
Japonia are mai multe stații de încărcare a mașinilor electrice decât benzinării