Henkel continuă transformarea ecologică a operațiunilor sale globale, vizând reducerea emisiilor de dioxid de carbon, rezultate din activitatea companiei, cu 100 de milioane de tone metrice, între 2016 și 2025.
Potrivit celui mai recent raport de sustenabilitate, în perioada 2016-2023, Henkel a economisit deja peste 89 de milioane de tone metrice de dioxid de carbon, alături de clienții, consumatorii și furnizorii săi. De asemenea, în prezent, 89% din energia electrică folosită provine din surse regenerabile.
”Astfel, angajamentul Henkel pentru protejarea mediului și rezolvarea provocărilor sociale se reflectă atât în produsele și soluțiile oferite, cât și în utilizarea resurselor într-un mod eficient și neutru din punct de vedere climatic, în cadrul tuturor diviziilor sale”, anunță compania.
În plus, de la ambalaje flexibile, la ambalaje din hârtie, benzi și etichete speciale, Henkel oferă un portofoliu de adezivi și tehnologii de suprafață menite să satisfacă cerințele industriei de ambalare și imprimare. De asemenea, noua gamă de adezivi și soluții de suprafață, Henkel RE, îmbunătățește reciclabilitatea ambalajelor, făcând posibilă utilizarea conținutului refolosit, în ambalajele noi ale produselor.
”Pentru divizia Consumer Brands eliminarea, reducerea și, atunci când este posibil, recuperarea și reciclarea materialelor de ambalare reprezintă cel mai bun mod de a minimiza deșeurile și impactul acestora asupra mediului. Obiectivul Henkel în această direcție constă în reducerea cantității de material de ambalare, fără a compromite calitatea, performanța sau siguranța produselor. Astfel, o mare parte dintre produsele diviziei au trecut prin procese de transformare, pentru a deveni mai sustenabile”, precizează compania.
Produse cosmetice și de îngrijire personală:
- Marca got2b: gel – recipientul conține 50% plastic reciclat; șampon uscat – cutia conține 50% aluminiu reciclat; pudră de styling pentru volum – sticla are în compoziție 50% plastic reciclat.
- Marca Nature Box: sticlă – 100% Social Plastic, formulă integral vegană, ingrediente naturale, inclusiv uleiuri presate la rece.
- Marca GLISS: 89% ingrediente de origine naturală, sticlă – 30% din PE reciclat.
- Marca Schauma: sticla are în compoziție 98%-100% PET plastic reciclat, capacul conține 25% plastic reciclat.
Detergenți:
- Marca Persil: produse certificate carbon neutral (ambalaj reciclat, zero deșeuri), eficient la spălare la 30 de grade, pentru economisirea energiei.
- Marca Perwoll: sticlă din 75% plastic reciclat.
- Marca Somat: detergent pentru mașina de spălat vase, eficient în ciclul ecologic și ciclul scurt la temperaturi scăzute pentru reducerea consumului de apă și energie.
Companie înființată în anul 1994, ca reprezentantă a Henkel Central Eastern Europe (Austria), Henkel are în prezent peste 500 angajați în România, și un portofoliu compus din peste 30 mărci, mii de produse de la detergenți și Produse pentru îngrijirea Locuinței, la Produse Cosmetice și de Îngrijire Personală, până la Adezivi comerciali, profesionali și industriali și tehnologii.
Henkel deține trei unități de producție în România (Pantelimon/ lângă București, Câmpia Turzii și Roznov).