Confruntat cu imaginea dezastruoasa provocata de mareea neagra care se raspandeste in Golful Mexic, gigantul petrolier BP a "cumparat" cuvintele-cheie privind catastrofa cele mai folosite pe motoarele de cautare, pentru a-i directiona pe utilizatorii de Internet pe site-ul sau, relateaza AFP, citat de Mediafx.
Pe motoarele de cautare Google, Yahoo! si Bing, termenii "mareea neagra" ("oil spill" in limba engleza), "mareea neagra din Golful Mexic" si alte expresii conexe dau ca rezultat, in partea superioara a paginii, a unui "link sponsorizat" catre site-ul BP, insotit de acest mesaj: "afla mai multe in legatura cu actiunile grupului BP".
Accesand acest link, utilizatorul este directionat catre site-ul BP, unde gigantul britanic subliniaza masurile luate pe teren pentru a combate cea mai grava maree neagra din istoria Statelor Unite.
Un purtator de cuvant al BP a confirmat pentru postul ABC ca grupul petrolier a cumparat mai multi termeni de cautare legati de mareea neagra.
"Am cumparat mai multi termeni de cautare pe motoare ca Google, pentru a facilita obtinerea de informatii de catre persoanele care vor sa afle mai mult privind eforturile pe care le depunem in golf si pentru a-i directiona mai usor catre linkurile pentru depunerea de reclamatii, pentru furnizarea de informatii privind plajele afectate de petrol si pentru apelurile la voluntari", a declarat el.
La inceputul crizei, BP a cumparat pagini intregi de publicitate in mari cotidiene americane, prin care dadeau asigurari ca situatia din Golful Mexic va fi remediata.