GM va produce prima masina electrica hibrid de pe piata, pe baza unei noi generatii de baterii litiu-ion

Grupul General Motors se pregateste sa testeze la inceputul anului viitor noul model de masina electrica hibrid, Chevrolet Volt, pe care intentioneaza sa-l produca pana in luna noiembrie a anului 2010. Competitorii de la Toyota cred, insa, ca tinta celor de la GM va fi imposibil de atins pana la data stabilita.

„Multi dintre membrii echipei noastre care lucreaza la noul Chevrolet Volt spun intruna cat de dificil este intregul proces de fabricare. Si intr-adevar, este dificil, insa nu avem de gand sa renuntam. Tinta noastra este ca la inceputul lui 2008 sa avem prototipul acestei masini, care sa ne demonstreze avantajele si eficienta motoarelor hibride”, a declarat directorul de Dezvoltare GM, Bob Lutz.

GM este singurul producator de masini care a stabilit un termen limita pentru producerea unei masini electrice hibrid, desi la aceasta tehnologie mai lucreaza si alte companii ca Ford Motor Co sau Toyota Motor Corp. Reprezentantii Toyota au spus ca nu se asteapta ca bateriile litiu-ion sa fie gata pentru functionare pana la data la care GM a spus ca va iesi pe piata cu Chevrolet Volt.

„Cred ca avem de-a face cu un soi de conflict, la sfarsitul caruia cartile vor fi date pe fata. Se pare ca cei de la Toyota, care sunt lideri pe piata masinilor hibrid si care nu sunt departe sa ne ajunga din urma in ceea ce priveste volumul de vanzari, cred ca Chevy Volt e o escrocherie, un exercitiu de PR. Ei spun ca noile bateriile litiu-ion gandite de noi nu vor fi gata si ca nu vom fi in stare sa ne indeplinim acest obiectiv. Eu le transmit ca, inainte ca Iepurasul sa ne aduca oua colorate de Pasti, vom afla cine a avut dreptate si a cui credibilitate va avea de suferit”, a spus Bob Lutz.

Spre deosebire de masinile hibride, care merg pe baza co-functionarii unui motor electric si a unuia alimentat cu combustibil, masinile electrice pot fi reincarcate doar la o priza si sunt produse pentru trasee scurte. GM estimeaza ca Chevroletul Volt va putea merge doar pe baterie 65 de kilometri, reusind sa reduca sau chiar sa elimine nevoia de alimentare cu combustibil a motorului gandit ca o sursa optionala la care sa apelezi.

Producatorii de masini spun ca tehnologiile bazate pe bateriile litiu-ion raman cea mai mare provocare in construirea unei masini electrice. Acestia incearca sa reduca costurile acestor baterii si, in acelasi timp, sa le mareasca puterea si capacitatea de inmagazinare. Deja generatia prezenta a bateriilor litiu-ion, folosite la laptop-uri si alte mecanisme electrice, are tentinta sa se supraincalzeasca. GM spune ca noul Chevy Volt va dispune de o noua generatie de baterii litiu-ion, care vor fi mult mai puternice decat acumulatorii nichel-metal frecvent folositi acum in industria auto.

Foto: Reuters

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri