Basescu cere anularea taxei, Tariceanu nu da inapoi, iar Comisia Europeana considera ca ultima varianta propusa de guvernul roman incalca normele europene
La scurta vreme dupa ce presedintele Traian Basescu ii trimitea premierului Calin Popescu Tariceanu, saptamana trecuta, o scrisoare prin care ii cerea anularea prin ordonanta de urgenta a taxei auto, Guvernul roman tocmai transmitea Comisiei Europene ultimele modificari. Acestea inseamna, in mare, recalcularea in functie de cat polueaza fiecare masina: emisiile de CO2 pentru autovehicule tip Euro 3 si Euro 4 (acestea avand inclus in cartea tehnica nivelul emisiilor de dioxid de carbon). Cat despre celelalte masini, vor fi luate in considerare toate emisiile de poluanti legate direct de cilindree si vechimea vehiculului."E o formula care imbina criteriile de emisie de dioxid de carbon cu cele care au in vedere emisiile de poluanti de tip oxid de azot", declara ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.
Premierul Tariceanu, cel mai mare sustinator al acestei taxe, a afirmat, la randul sau, ca "Romania trebuie sa reduca poluarea prin taxa auto, fara a gasi motive sa evite normele UE… O astfel de taxa este corecta si in linie cu ceea ce inseamna reglementarile europene pentru diminuarea poluarii in tarile membre". Nu e chiar asa, pare a fi raspunsul Comisiei Europene. In urma unor discutii purtate cu unii comisari europeni, europarlamentarul social-democrat Adrian Severin a declarat ca membrii Comisiei Europene considera ca va trebui inceputa procedura juridica impotriva Romaniei din cauza impunerii taxei de prima inmatriculare. Severin a explicat ca oficialii Comisiei considera ca taxa de prima inmatriculare, asa cum a fost ea reformulata de Guvernul de la Bucuresti, incalca normele europene, fiind, practic, interzisa.
Pentru mai multe informatii viziteaza Gandul