Lexus GS 450h a fost alegerea ministrului Nicolae Nemirschi, care a primit limuzina executive printr-un parteneriat incheiat intre Ministerul Mediului si importatorul oficial al marcii. Desi nu este cel mai nou sedan hibrid al familiei Lexus, modelul GS 450h a fost preferat de Nemirschi pentru ca este primul din clasa care a trecut pe tehnologia „verde”. Modelul Lexus GS hibrid pe care il punem la dispozitia domnului ministru reprezinta o revolutie tehnologica. Combinand motorul pe benzina cu unul electric, acesta este capabil de performante uluitoare, o impresionanta economie de combustibil si emisii scazute.
La 345 de cai putere, consumul si emisiile sunt comparabile cu modelul national produs la Pitesti. Datele sunt reale si arata preocuparea Lexus pentru a dezvolta o tehnologie prietenoasa cu mediul, politica pe deplin congruenta cu politica Ministerului Mediului din Romania”, a declarat Mihai Bordeanu, Lexus Balkans Division Director.
Nemirschi vrea sa renunte la motorizarile conventionale
„Voi renunta la modele cu combustibil conventional. Am de gand sa folosesc numai modele hibrid, si in timpul liber, si la serviciu”, a promis ministrul dupa ce a primit cheile limuzinei. Vizibil incurcat de tehnica de ultima generatie, Nemirschi a trecut printr-un scurt instructaj de utilizare a masinii, inainte sa plece spre minister la volanul acesteia.
„Sper sa ajung mai repede decat se intampla pana acum”, a declarat increzator oficialul la iesirea pe portile showroom-ului.
Parteneriatul dintre cele doua institutii a fost semnat pentru un an, cu posibilitatea de prelungire, daca Nemirschi va mai fi ministru sau daca va mai dori o alta limuzina „verde” pentru deplasarile oficiale. GS 450h are un motor pe benzina de 3,5 litri, V6, alaturi de un propulsor electric, alimentat de la o baterie care se incarca in timpul franarii, de la 0 la 100 km/ ora in 5,9 secunde, avand un pret de circa 70.000 euro, cu TVA inclus.
Taxa auto anuala si pentru motociclete
Ministrul Nemirschi a anuntat ca si motocicletele vor fi supuse taxei de poluare daca proiectul care include si aceasta categorie de motoare va fi votat. Taxarea se va face tot in functie de emisiile poluante si va fi un cost anual, ca un impozit. „Eu o sa vin cu niste modele care se aplica deja in Europa, modelul german in primul rand. Daca legea nu se poate trece pana la vacanta parlamentara, atunci in a doua sesiune, dar va fi sigur in 2009”, a declarat Nemirschi. Pentru cei care si-au achitat deja taxa de poluare in momentul in care si-au inmatriculat masinile, s-ar putea considera ca aceasta sa fie considerata achitarea impozitului, dar dupa ce noua lege va intra in vigoare, proprietarii de autovehicule nu vor mai plati nimic la inmatriculare.