Ministerul Mediului pregateste masuri pentru a reduce poluarea din marile orase. Pentru o masina Euro 5 de 1.400 cmc, taxa auto va fi de 125 de euro, iar pentru una de 3.000 cmc, taxa va depasi 3.600 de euro.
De anul viitor, mai multi posesori de masini vor plati taxa auto, aceasta urmand sa fie majorata semnificativ, cu cateva sute pana la cateva mii de euro, pentru autoturismele second-hand.
Noutatea este ca, din 2011, vor intra la impunere si modelele Euro 5 care au scapat pana acum de aceasta taxa, potrivit stirileprotv.ro. De la inceputul anului viitor, conform legislatiei europene, toate masinile noi trebuie sa fie echipate cu motoare Euro 5, iar Ministerul Mediului pregateste masuri drastice pentru a reduce poluarea din marile orase. In caz contrar, Romania risca sa plateasca amenzi chiar si de 100.000 euro pe zi.
Conform unor variante care se discuta la Ministerul Mediului, taxa auto va fi de cateva sute de euro la cilindreele mici si va ajunge la mii de euro la masinile mai puternice. Astfel, pentru o masina Euro 5 de 1.400 cmc, taxa auto va fi de 125 de euro, iar pentru o masina de 3.000 cmc, posesorul va scoate din buzunare peste 3.600 de euro. Cel mai mult ar putea creste taxa auto la masinile Euro 4, care au patru-sase ani vechime, variantele de lucru de la ministerul mentionat pornind de la o taxa de 933 euro pentru cea mai mica cilindree, de 1.400 cmc, si ajungand la aproape 8.000 de euro pentru automobilele de 3.000 cmc.
In cazul motorizarilor Euro 3, pentru automobile cu vechime de 8-10 ani, taxa auto ar urma sa creasca si mai mult. De exemplu, taxa va fi de 5.600 de euro pentru o masina cu o cilindree de 1.600 cmc si de 21.000 de euro pentru masinile cu 3.000 cmc. In ianuarie acest an, de exemplu, taxa de poluare pentru o masina Euro 3, veche de trei – patru ani, cu capacitate cilindrica de 1.500 cmc, era de 8.580 lei. Pe de alta parte, va exista si o categorie redusa care ar urma sa fie scutita de plata acestui bir. "Taxe auto nu se vor plati nici de acum incolo pentru masinile hibrid si cele electrice.
Voi merge pe principiul ca poluatorul plateste, incluzand si acest aspect al masinilor ce polueaza in Romania, dar nu sunt aduse din afara", a declarat Laszlo Borbely, ministrul Mediului.
Posesorii de masini hibride si electrice, premiati
In plus, Ministerul Mediului ia in calcul premierea cu anumite sume a cumparatorilor de hibride sau masini electrice, insa deocamdata ideea este discutata cu reprezentantii Ministerului Finantelor.
Jumatate din parcul auto national, aproximativ doua milioane de masini, nu sunt dotate cu catalizatoare, contribuind la cresterea poluarii. Astfel ca autoritatile iau in calcul restrangerea accesului in centrul oraselor pentru cele mai poluante masini.
Conform unor variante care se discuta la Ministerul Mediului, taxa auto va fi de cateva sute de euro la cilindreele mici si va ajunge la mii de euro la masinile mai puternice. Astfel, pentru o masina Euro 5 de 1.400 cmc, taxa auto va fi de 125 de euro, iar pentru o masina de 3.000 cmc, posesorul va scoate din buzunare peste 3.600 de euro. Cel mai mult ar putea creste taxa auto la masinile Euro 4, care au patru-sase ani vechime, variantele de lucru de la ministerul mentionat pornind de la o taxa de 933 euro pentru cea mai mica cilindree, de 1.400 cmc, si ajungand la aproape 8.000 de euro pentru automobilele de 3.000 cmc.