Renumita firma Lacoste, cunoscuta in lumea modei, a conceput un model de bicicleta urbana, ale carei fotografii au fost postate astazi pe internet.
Bicicleta, foarte eleganta, cu 14 viteze, are cadrul, jantele si anvelopele de culoare alba, purtand inscriptia Lacoste Look.
Bicicleta are cadru rigid, fara suspensii si este dotata cu frane disc pe ambele roti.
Pentru alimentarea farului, exista un dinam montat in butucul rotii din fata.
Evident, componentele sunt fabricate nu de Lacoste, ci de producatori consacrati in industria velo. Printre putinele elemente a caror origine este “deconspirata” in pozele publicate de Lacoste se numara angrenajul marca Sugino.
Noua realizare tehnica face parte din “Laboratorul Lacoste”, alaturi de multe alte produse – unele traditionale, altele noi.
In “laborator” se pot admira articole de imbracaminte, instrumente si accesorii pentru tenis, schi, golf, cricket si alte ramuri sportive, mingii, casti de protectie pentru motociclete si biciclete, precum si un miniautomobil Citroen de tip concept car. Pentru toate acestea, culoarea dominanta este cea alba.
"Ecologia este ea insasi o moda"
"Ecologia este o moda, asa ca e firesc interesul firmelor de moda pentru ecologie", a explicat pentru Green Report criticul de moda Ovidiu Buta. El a amintit despre initiativa firmei Chanel, care a prezentat, la randul ei, un model de bicicleta.
Intr-adevar, in primavara anului 2008, Chanel facea senzatie cu o bicicleta de lux, conceputa de Karl Lagerfeld, imbracata in piele neagra.
Despre noua bicicleta Lacoste nu stim daca va fi comercializata. In schimb, bicicleta Chanel, "Editie limitata", era anuntata in momentul lansarii cu pretul de 8900 de euro, iar acum se poate cumpara pe internet cu peste 15.000 de dolari. In Franta au aparut si ironii pe tema bicicletei Chanel: "La banii astia, poti sa-ti cumperi un Renault Twingo".
Criticul Ovidiu Buta s-a ferit sa faca speculatii asupra motivatiei marilor firme de fashion, in momentul in care abordeaza domenii preponderent tehnice, cum ar fi acela al transportului – fie el si ecologic. "Este posibil ca unele firme sa o faca din inima. In cazul altora, este vorba de ratiuni de marketing", a declarat pentru Green Report Ovidiu Buta.
Foto: Lacoste
Citeste si:
Proiectul Green Revolution ,,Biciclete cu cravata”, nominalizat la PR Award 2011