PepsiCo Europe anunță astăzi că, până în 2030, intenționează să elimine materialele plastice de origine fosilă din toate ambalajele pentru brand-urile din portofoliu. Acest obiectiv se va aplica brandurilor precum Lay’s, Doritos și Walkers și va fi îndeplinit prin utilizarea de plastic 100% reciclat sau regenerabil în ambalajele sale.
Potrivit unui comunicat al companiei, în 2022 vor fi demarate testele ambalajelor în rândul consumatorilor de pe piețele europene, începând cu plasticul regenerabil utilizat în gama Lay’s în Franța. În cursul anului, o gamă a brandului Walkers din Marea Britanie va testa o variantă de ambalaj din conținutul reciclat. Conținutul reciclat al ambalajului va fi derivat din plastic folosit anterior, iar conținutul regenerabil va proveni din subproduse vegetale, cum ar fi uleiul de gătit uzat sau deșeurile de celuloză. PepsiCo estimează că poate obține o reducere cu până la 40% a emisiilor de gaze cu efect de seră per tonă de material de ambalare prin trecerea la material virgin fără origine fosilă.
„Reciclarea flexibilă a ambalajelor ar trebui să fie o regulă în toată Europa. Ne propunem un viitor în care pungile noastre nu vor conține plastic virgin de origine fosilă. Acestea vor face parte dintr-o economie circulară de succes în care ambalajele flexibile sunt apreciate și pot fi reciclate sub forma unui nou ambalaj. Investim pentru a construi capacitatea tehnologică necesară pentru a realiza acest obiectiv. Acum avem nevoie de un cadru de reglementare adecvat, astfel încât ambalajele să nu devină niciodată deșeuri”, a declarat Silviu Popovici, Chief Executive Officer, PepsiCo Europe.
PepsiCo recunoaște că este nevoie de o schimbare pentru a reduce cantitatea de plastic virgin care este utilizată și pentru a stimula circularitatea în ambalajele flexibile – materialul moale folosit pentru realizarea ambalajelor snacks-urilor din portofoliu. PepsiCo Europe își va concentra activitatea pe trei piloni strategici: designul potrivit, infrastructura potrivită și o nouă viață potrivită pentru ambalajele flexibile.
Dincolo de trecerea la conținutul regenerabil și reciclat, PepsiCo a dezvoltat un nou program, “Making Bags Better”, care se va concentra pe o serie de investiții și inovații, astfel încât plasticul mai flexibil să fie reciclat și reutilizat în Europa.
Compania și-a anunțat deja planurile de a-și transforma ambalajele pentru băuturi. Pepsi va trece în sticle 100% din plastic reciclat (100% rPET) pe 11 piețe europene până în 2022 și, de asemenea, va continua să investească în construirea unui model reutilizabil, inclusiv prin SodaStream, care își propune să evite scoaterea pe piață a aproximativ 200 de miliarde de sticle de plastic până în 2030.
„Atingerea unui model durabil de ambalare a băuturilor în Europa este o cale mai simplă, în special legată de creșterea ofertei de plastic reciclat pentru sticle”, a spus Archana Jagannathan, Senior Director, Sustainable Packaging, PepsiCo Europe. „Prin colaborare și inovare, deschidem o cale clară către o economie circulară viabilă pentru ambalajele noastre alimentare în Europa. Dacă se dezvoltă o infrastructură de deșeuri pentru materiale flexibile, similară cu cea pentru ambalarea băuturilor, ne vom accelera planurile și ne vom îndeplini angajamentele și mai repede”.