Eliminarea taxei de poluare auto ar insemna un val intreg de solicitari de bani ceea ce ar putea conduce la dezechilibrarea bugetului pe 2009, a precizat, miercuri seara, in cadrul unei emisiuni televizate, ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.
Daca aceasta taxa se va elimina, ma refer la ordonanta pe care o s-o dam in scurt timp, ramane in vigoare cea veche, care este antieuropeana, deci ar trebui eliminata si aceea, dupa care ar incepe un val intreg de solicitari de bani. Daca Parlamentul decide s-o elimine inseamna ca se socoteste vinovat ca a votat legea si da banii inapoi, ceea ce inseamna dezechilibrarea bugetului pe 2009", a aratat Varujan Vosganian.
Potrivit ministrului Finantelor, bugetul pe 2009 va trebui sa acopere o noua majorare de pensie, sa mareasca alocarea la sanatate la aproape 6 la suta si are si alte prioritati. De asemenea, ministrul a spus ca isi doreste o decizie comuna cu privire la necesitatea taxei, pentru ca ulterior sa fie stabilite detaliile tehnice.
"Obiectivul major pe care-l doresc, este sa se nuanteze, sa convenim asupra necesitatii existentei acestei taxe, iar dupa aceea prin dezbateri parlamentare sa discutam si chestiunile tehnice. Deci as vrea
ca in aceste consultari sa mutam dezbaterea de pe politic pe tehnic", a precizat Vosganian.
Ministrul Economiei si Finantelor a precizat ca in Romania taxa este semnificativ mai mica pentru masinile noi comparativ cu alte state. "Am prezentat un caz la masinile noi, de 1.900 de centrimetri cubi. Romania are o taxa de 3 la suta. E cea mai mica dintre cele vreo 15 tari. Danemarca are 120 la suta taxa pe valoarea masinii, Portugalia, Grecia, Olanda au taxe de 40-50 la suta", a mentionat Varujan Vosganian.
Guvernul a decis, miercuri, sa amane aprobarea modificarilor convenite cu Comisia Europeana referitoare la taxa auto pana la discutarea cu liderii partidelor parlamentare a necesitatii acestei taxe pentru protectia mediului.
Ministrul Economiei si Finantelor a precizat, dupa sedinta de Guvern, ca premierul Calin Popescu-Tariceanu a decis ca, deocamdata, sa nu se aprobe o Ordonanta de Urgenta privind taxa de poluare auto, pana la incheierea consultarilor cu partidele parlamentare, dar a subliniat ca in opinia sa aceste discutii ar trebui sa se termine in maximum doua saptamani.
Noua formula a taxei de prima inmatriculare auto (taxa de poluare auto) ar trebui sa intre in vigoare la 1 iulie 2008, dupa ce va trece si prin Parlament.