Produsele electrocasnice Whirlpool vor putea fi comandate si monitorizate direct de pe telefonul mobil, tableta grafica sau prin calculatorul personal.
Aceste inovatii tehnologice au fost prezentate de Whirlpool Corporation in cadrul EuroCucina, cel mai mare targ de profil din Europa.
Noile realizari tehnice, aflate deocamdata in stadiu de prototip, vor fi implementate in produse disponibile pe piata pana in anul 2015.
Whirlpool Corporation a prezentat noile produse sub conceptul „Al 6-lea simt live technology experience”. Aceasta tehnologie ofera posibilitatea de a interactiona cu electrocasnicele din bucatarie de pe orice tip de terminal, fie smartphone, tableta sau computer personal, eliminand astfel necesitatea unor ecrane suplimentare.
Fiecare produs electrocasnic va fi conectat prin tehnologia Wi-Fi la internet, fiind astfel capabil sa comunice cu diverse terminale electronice. Prin intermediul acestor aplicatii, consumatorii vor putea sa-si acceseze produsele electrocasnice de oriunde. De asemenea, ei vor primi informatii despre consumul energetic, precum si sfaturi pentru optimizarea functionarii acestora.
Consumatorii vor putea, de exemplu, sa initieze functia de congelare pentru o combina frigorifica chiar din momentul in care isi fac cumparaturile la supermarket, congelatorul urmand astfel sa fie pregatit pentru depozitarea unei anumite cantitati de alimente. De asemenea, aceasta tehnologie va permite generarea unor mesaje de alerta in cazul in care exista o pana de curent in cladire, iar proprietarul este plecat de acasa.
Iar o tableta conectata la un cuptor Glamour cu “Al 6-lea Simt” va permite utilizatorului sa selecteze reteta pe care doreste sa o prepare, prin simpla accesare a cartii de bucate disponibile prin intermediul aplicatiei. Dupa setarea ingredientelor, a modalitatii de gatire si a timpului, cuptorul va gati preparatul ales, iar daca este nevoie il poate mentine la cald.
„De mai bine de 100 de ani suntem cunoscuti pentru atentia acordata solutiilor inteligente care vin in intampinarea nevoilor consumatorilor, aflate intr-o continua schimbare. Clientii Whirlpool au un stil de viata activ, iar Al 6-lea simt live technology experience ii va ajuta sa economiseasca timp, eforturi, resurse, bani prin intermediul interactiunii dintre aceste aplicatii”, explica Mioara Bolozan, director de marketing Whirlpool Romania. Pe de alta parte, potrivit acesteia, “Whirlpool intentioneaza sa adauge noi caracteristici legate de conectivitate gamei sale de electrocasnice, consumatorii nemaifiind nevoiti sa creasca numarul de echipamente in casa”.
Aparatele de bucatarie vor fi integrate in retelele inteligente "Smart Grids"
Dezvoltarea acestui concept are la baza dorinta companiei de a contribui semnificativ la reducerea si optimizarea consumului de energie in locuinte. Implementarea acestor solutii este strans legata de dezvoltarea retelelor electrice inteligente “Smart Grids”, la nivel european. Whirlpool sprijina dezvoltarea “Smart Grids”, care vor include sisteme de control si management al retelei, senzori si mijloace de comunicare si informare, menite sa coordoneze atat elemente traditionale, cat si aparatura de ultima generatie.
In calitate de lider al pietei globale de electrocasnice mari, Whirlpool a dezvoltat, de-a lungul timpului, inovatii tehnologice care au fost distinse cu zeci de premii internationale. Printre acestea se afla Energy Star, care atesta contributia la reducerea noxelor generate de consumul casnic, precum si premiul iF Gold Design, atribuit plitelor iXelium Supreme Design.
Whirlpool Romania este o subsidiara a Whirlpool Corporation. Cu o cifra de afaceri anuala de peste 18,7 miliarde de dolari in 2011, 68.000 de angajati si 67 de centre de productie si cercetare, Whirlpool Corporation este liderul mondial in fabricarea si comercializarea electrocasnicelor de mari dimensiuni. Compania comercializeaza o serie de marci foarte cunoscute, cum ar fi Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Consul si Bauknecht.
EuroCucina, organizat la Milano (Italia) cu incepere din anul 1974, este cel mai mare salon de mobila pentru bucatarie din Europa, fiind vizitat anual de peste 300.000 de persoane.
In cadrul EuroCucina se desfasoara si evenimentul denumit FTK – Technology For the Kitchen (Tehnologie pentru bucatarii).
La FTK 2012 au fost prezente 30 de mari firme din industria electrocasnica, alaturi de Whirlpool fiind remarcate Bosch, Siemens, Candy, Electrolux (foto dreapta), Miele si Indesit.
Pentru toate produsele expuse la FTK, cele doua trasaturi comune au fost eficienta energetica si caracterul ecologic.
Romanii isi schimba aparatele electrice abia dupa 20 de ani
Chiar daca orizontul anului 2015, pana la care vor fi comercializate noile produse inteligente, poate parea indepartat, el este un termen rezonabil, cel putin in cazul Romaniei. Datele statistice arata ca, in Romania, cele mai multe produse electrocasnice noi au termen de garantie de trei ani, iar romanii sunt mai degraba conservatori si incearca sa le mentina in functiune mult dupa expirarea duratei de viata normata.
Informatii in acest sens au fost oferite, pentru Green Report, de Valentin Negoita, presedintele organizatiei Ecotic – specializata in reciclarea produselor electrocasnice de mari dimensiuni, asa-numitele produse albe: „Pe zona albelor, tot ce se colecteaza acum in vederea reciclarii sunt produse din anii 70, 80, poate 90. Aproape toate au o vechime de peste 20 de ani, fiind produse in Romania si in fostele state CAER. Doar 3-4 la suta dintre produsele care se scot acum din uz sunt mai noi si provin in general de la unitatile din industria hoteliera”.
Citeste si:
Whirlpool, lider de popularitate la electrocasnice
Solutia europeana pentru siguranta energetica: Retelele Energetice Inteligente