Ecoetichetare fara ecou

Romanii incep sa auda, ba chiar sa asculte ce se mai vorbeste despre poluare, despre incalzirea globala sau despre impactul pe care il au actiunile noastre asupra mediului. Este un pas in plus, insa pana la a pune in practica lucrurile pe care le aud va mai trece, din pacate, ceva timp. Asa se intampla si cu notiunea de ecoetichetare. Deoamdata, companiile din tara noastra ori nu inteleg importanta ecologizarii produselor lor, ori fabrica deja produse prietenoase cu mediul, dar nu vor sa le eticheteze ca atare.

Eticheta ecologica, pe care autoritatile de mediu din Europa o pun la dispozitia producatorilor care respecta cerintele de mediu, promoveaza produsele cu impact minim asupra mediului, pe parcursul intregului lor ciclu de viata.

E drept, solicitarea acestei etichete costa 300 de euro, dar ce nu stiu producatorii este ca "recunoasterea europeana a calitatii ecologice care caracterizeaza un produs poate fi folosita drept instrument in strategia de marketing a companiei; lumea va sti ca produsul are un impact pozitiv asupra mediului, deci asupra sanatatii omului", a spus Dagmar Diwok, expert Comisia Europeana, cu prilejul participarii la un seminar pe aceasta tema, sustinut in Bucuresti. Ea a adaugat ca trei sferturi dintre comerciantii europeni care detin eticheta ecologica pentru produsele lor spun ca acest lucru a generat o crestere a cererii din partea furnizorilor pentru respecti vele produse. Reprezentantii Ministerului Mediului vor promova in continuare ecoetichetarea pentru a-I instiinta pe producatorii romani cu privire la avantajele pe care le poate aduce eticheta ecologica.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri