Dacia coboara emisiile sub 100 grame CO2 per kilometru

Noua generatie a modelelor Logan si Sandero dispun de noi motorizari care aduc pentru prima data pentru marca romaneasca un consum de combustibil sub 4 litri la 100 kilometri, in timp ce emisiile de CO2 coboara sub 100 grame pe kilometru.

“Pentru prima oara, marca Dacia ofera un motor Diesel – noua generatie 1.5 dCi – care aduce consumul de combustibil sub 4 litri la 100 kilometri in timp ce emisiile de CO2 coboara sub 100 grame pe kilometru De asemenea, venim su cu un motor pe benzina – noul TCe 90 – care consuma un pic mai mult de 5 litri la 100 kilometri”, a declarat Philippe Prevel, director de gama tehnica Entry in cadrul Grupului Renault.

Modelele Sandero si Sandero Stepway pot fi comandate in Romania de la 1 octombrie, la preturi pornind de la 6.990 euro, respectiv 10.800 euro.

Noua generatie Logan va fi lansata pe piata locala in data de 13 noiembrie, cu preturi care pornesc de la 6.690 euro.

Noile Dacia Sandero, Sandero Stepway si Logan au debutat in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris.

Dacia, locul I GBI la categoria “Impactul asupra mediului”

Automobile Dacia a fost, in 2011, compania din Romania cu cea mai mare reducere a impactului asupra mediului, potrivit Green Index Business (GBI) 2012, realizat anual de Asociatia Green Revolution.

Constructorul auto de la Mioveni a participat pentru prima data la realizarea acestui raport, in 2012, an care a marcat pentru initiatori si o premiera: cel mai mare numar de companii „nou intrate” in GBI, de la lansarea sa, in 2010.

Automobile Dacia a investit, din 2000 pana in 2011, 23,08 milioane de euro in protectia mediului. Cea mai mare parte a investitiilor au avut ca destinatie tratarea apelor reziduale (6,8 milioane de euro).

De asemenea, peste 6,3 milioane euro au fost investite in tratarea aerului, iar 5,24 milioane euro in economisirea resurselor naturale.

Pentru tratarea deseurilor s-au facut investitii de 2,73 milioane euro, iar aproape 2 milioane de euro au fost dedicate tratarii solului.

Valorificarea deseurilor de pe platforma

Un alt domeniu in care Dacia a facut progrese in ultimii ani este cel al valorizarii deseurilor de pe platforma.

Daca in 2008 rata de valorizare era de 94 %, in prima jumatate a anului 2012 rata de valorizare a crescut la 96%.

In perioada 2000-2011, cantitatea de deseuri periculoase rezultate din activitatea uzinelor s-a redus cu peste 44%. Impactul activitatii uzinelor de la Mioveni, care sunt certificate ISO 14001 privind protectia mediului, este la un nivel similar cu cel al altor uzine europene.

Consumul de resurse, apa si energie este in descrestere, la fel ca emisiile de CO2, de compusi organici volatili, SO2, NOX, hidrocarburi, metale in apele evacuate pentru fiecare vehicul produs.

Gabriel Botezatu

spot_img

Ultimele știri