Lanțul de supermarketuri Morrisons vinde în Marea Britanie cutii de un kilogram cu fructe, legume și salate care încep să nu mai arate perfect, la prețul de o liră sterlină.
Ca parte din strategia numită „Too Good To Waste”, supermarketul Morrisons vinde în toată Marea Britanie produse care sunt aproape de sfârșitul vieții la raft și care încep să nu mai arate așa de bine.
Cutiile de un kilogram vor conține o selecție din 75 de tipuri de fructe, 80 – de legume și 50 de varietăți de salate. Selecția va fi făcută manual, pentru a avea garanția că produsele sunt încă sigure pentru consum.
Dincolo de prevenirea risipei alimentare, conducerea supermarketului spune că le dă astfel șansa clienților să încerce diferite tipuri de produse proaspete, în cantități mici și la prețul de doar o liră sterlină.
„Ne-am ascultat clienții care au spus că nu vor să mai vadă alimente bune care ajung la gunoi, așa că am creat aceste cutii și în fiecare zi le vom umple cu o varietate de produse care altfel ar fi aruncate”, a declarat directorul departamentului de Fructe și Legume, Drew Kirk. „Pentru că produsele proaspete pot fi neobișnuite și variate, clienții pot astfel încerca acasă feluri de mâncare noi și interesante, fără să cheltuiască o avere”.
Lidl, cutii „Too Good To Waste”
Însă primul program „Too Good To Waste” desfășurat în Marea Britanie nu a fost cel al Morrisons. Lidl a lansat acest tip de cutii în vara acestui an. La prețul de 1,50 lire sterline, clienții pot cumpăra din 122 de magazine cutii de cinci kilograme cu fructe și legume care nu mai arată perfect.
Programul este în continuare în testări, dar dacă va avea succes, va fi implementat în 710 magazine. Din calculele magazinului, acest program la nivel național s-ar traduce prin salvarea a 10.000 de tone de fructe și legume pe an.