N-am scapat bine de una si dam de alta: reprezentantii Ministerului Mediului calculeaza de zor valoarea pe care o vor percepe de anul viitor pentru fiecare gram de dioxid de carbon emis peste nivelul de baza, socotit, deocamdata, intre 150 si 176 de grame.
"Finalizam traducerea legislatiei germane pe acest domeniu si suntem in discutii referitoare la stabilirea valorii gramului de dioxid de carbon care este emis peste nivelul de baza, pe care-l vom considera punctul zero de unde incepe taxarea pentru poluarea auto", a explicat Nemirschi, citat de NewsIn, sustinand ca printre variantele luate in calcul pentru nivelul de baza sunt cele legate de stabilirea punctului zero la 150 grame CO2 sau 176 grame CO2.
"Tendinta in Uniunea Europeana, care s-ar putea contura sub forma de Directiva in 2-3 ani, este pentru 120 grame de CO2. Noi vrem sa fim pregatiti si sa nu fim nevoiti sa schimbam legislatia in mod semnificativ", a mai spus ministrul. Nemirschi a admis ca s-a gandit la valoarea ce va trebui platita pentru noxele emise in plus, insa a precizat ca deocamdata nu vrea sa o faca publica.
Aparent, masura nu ar trebui sa creeze ingrijorare printre posesorii de autovehicule. Pana la proba contrarie, pentru ca nu se stie cat ne va percepe ministerul pentru fiecare gram in plus de dioxid de carbon.
Volumul noxelor se calculeaza in functie de consumul mixt cuprins in cartea masinii si un coeficient de 23,8 pentru benzina si 26,5 pentru motorina, ceea ce inseamna ca, la un consum de peste 7,4 litri de benzina la suta de kilometri sau 6,64 litri de motorina la suta de kilometri vom plati pentru noxele emise in plus.
Astfel, daca Smart-ul si Matiz-ul ies din calcul, din cauza consumului mic (de 4,7, respectiv 6,5 la suta), nu la fel se pune problema in cazul masinilor cu o capacitate cilindrica mai mare. Spre exemplu, un Renault Megan emite peste 200 de grame de dioxid de carbon, cu aproximativ 25 mai mult peste limita permisa de Ministerul Mediului. La fel si in cazul unui Logan, unde diferenta este de 14 grame de CO2.
Ceva mai grava este situatia in cazul autoturismelor 4×4 diesel, diferenta in plus de noxe pentru un Nissan Patrol fiind de 36 de grame sau chiar 62 daca Nemirschi ne limiteaza punctul de baza la 150 de grame de CO2.