Automobilele reprezinta in prezent o parte importanta din viata noastra. Ne ajuta sa ajungem acolo unde ne dorim repede si in confort. Dar asta costa, si nu doar bani ci si emisii. Prin urmare, ce putem face pentru a ajuta si planeta dar si buzunarul fiecaruia dintre noi? Raspunsul este sofatul economic. Green-report.ro va ofera cateva sfaturi pentru a obtine un consum cat mai mic de combustibil.
1. Intretinerea masinii
Este o parte importanta in cazul oricarui automobil si vitala daca vrem sa obtinem un consum minim de combustibil. Astfel, verificarea periodica a masinii are ca efect mentinerea ei la parametri optimi, iar daca aceasta regula nu este luata in seama, consumul de carburant va creste semnificativ.
Fiecare masina foloseste un anumit tip de ulei de motor. De obicei in cartea vehiculului, producatorul arata care este cel potrivit. Folosirea unui alt tip de ulei decat cel indicat va afecta atat motorul cat si consumul de combustibil.
Presiunea cauciucurilor trebuie verificata des. Specialistii recomanda un control al presiunii in fiecare saptamana, si inainte de fiecare calatorie mai lunga. Cauciucurile desumflate au un impact semnificativ asupra consumului. Astfel, un studiu al producatorului de anvelope Goodyear a aratat ca o presiune scazuta a pneurilor cu 20% are ca efect o crestere a consumului de combustibil cu 10%.
2. Pregatirea masinii pentru fiecare calatorie
Masina trebuie sa contina doar strictul necesar pentru calatorie. Altfel, la orice kilogram in plus motorul va trebui sa fie turat mai mult, iar consumul va creste inevitabil.
Portbagajul de pe plafon ar trebui folosit doar daca este absolut necesar, pentru mentinerea unei aerodinamici optime a masinii.
3. Planuirea calatoriei in avans
Daca te pierzi, evident, vei consuma mai mult combustibil. Prin urmare, planuirea calatoriei este importanta. De asemenea, o calatorie mai lunga este mai eficienta decat cate una scurta, cu pauze, pana la destinatie. Si asta pentru ca un motor rece consuma mai mult.
4. Stilul de condus
Sofatul economic este de departe cel mai important element din toata aceasta insiruire de reguli.
Astfel, se recomanda folosirea, pe cat posibil, a treptelor superioare de viteza, fara a subtura prea mult masina. Treptele ar trebui schimbate cat mai devreme, fara a se depasi 2.000-2.500 de rotatii pe minut.
Pedala de acceleratie nu trebuie bruscata. Cu cat este apasata mai intens cu atat creste consumul. Acceleratia ”la podea” nu este recomandata decat in cazuri extreme cand o depasire devine periculoasa. Aceasta situatie poate fi evitata printr-o asigurare temeinica inainte de angajarea in depasire.
Franele trebuie folosite cat mai putin. Este mult mai eficient sa mergi constant decat sa rulezi cu viteza si apoi sa franezi brusc.
Pe autostrada este recomandata reducerea vitezei, cu cat este mai mica, cu atat mai bine. Daca, spre exemplu, viteza este redusa de la 120 la 100 km/h, economia de combustibil este de aproximativ 25%.
Trebuie evitata situatia in care motorul merge in gol, atunci cand masina sta pe loc. In trafic intens motorul poate fi oprit, masinile moderne avand chiar si un sistem care face acest lucru automat – start/stop.
Cand este cald, e mai eficient energetic sa deschizi geamurile decat sa pornesti aerul conditionat.
Se recomanda oprirea aparatelor electronice de la bord care nu sunt necesare, cele mai multe utilizeaza energie produsa de motor.
Foto: nikschoolofmotoring.com
Citeste si:
Si masinile electrice polueaza… indirect. Sunt mai eco cele conventionale?
Masinile electrice – viitorul in materie de transport sau doar o noua sursa de poluare?
Test drive Green-report.ro. Mitsubishi i-MiEV, buburuza electrica de oras (FOTO)
Acumulatorii viitorului, compusi din grafit si apa. Se incarca in doar cateva secunde
Gordon Murray Design prezinta T.27, „cea mai eficienta masina electrica din lume” (FOTO)
Test drive Green Report: Fluence, primul sedan 100% electric disponibil in Romania
Renault Twizy, cea mai ieftina masina electrica, poate fi comandata online (VIDEO)
Cea mai "verde" masina de curse din lume, interzisa pentru ca e prea rapida
Mercedes-Benz F-Cell, lansat mai devreme cu un an
Prima statie publica pentru incarcarea masinilor electrice, lansata in Romania
Ford sustine ca Focus ECOnetic va fi mai economic decat un automobil hibrid
In Romania vor circula un milion de masini electrice peste 15 ani, estimeaza Schneider Electric