Cum să călătorești din Portugalia până în România cu o mașină electrică. Experiența lui Alexandru Teodorescu

CEO-ul Renovatio e-charge, companie care amplasează stații de încărcare pentru vehicule verzi în România, Alexandru Teodorescu, a povestit cum a reușit să călătorească în această vară din Portugalia până în România, folosind o mașină electrică. 

Teodorescu a explicat, în cadrul Conferintei Green Report „Mobility and the city”, că a mers din Portugalia, prin Spania, Franța, Germania, Elveția, Austria și Ungaria până a ajuns în România. Totuși, el a subliniat că nu a avut un program fix și că a reușit să călătorească oprind la aproximativ fiecare 200 km pentru a alimenta, făcând pauze de circa 20 de minute.

A fost un mix între vacanță și business. Deci nu am alergat dintr-un punct în altul, să încerc să fac trei zile din Portugalia până în România. Am reușit cu o mașină electrică care nu are o autonomie fantastică. În sensul că mă bazam undeva între 280 și 300 km autonomie, la mers pe autostradă în limitele legale. (…) Da, soluțiile de tranzit sunt mai bine dezvoltate în Europa de Vest, în sensul că m-am putut baza pe rețeaua dezvoltată de cei de la Ionity. Practic mă opream la 200 km, timp de 20 de minute pentru a ajunge la 80%, plecam mai departe, timp absolut suficient pentru a-ți parca mașina, a intra în benzinărie, a-ți lua o cafea. (…) Nu am petrecut niciodată timp în exces la o astfel de oprire, doar ca să stau să îmi încarc mașina”, a povestit Teodorescu.

În ceea ce privește stațiile Renovatio din România, CEO-ul a povestit că utilizarea rețelei a crescut în acest an cu 30-40%. Dintre dificultățile cu care se confruntă, el a povestit că nu a găsit modalități de a amplasa stații de încărcare pe domeniul public, până la acest moment.

„Impactul Agenției Fondului de Mediu se vede și în utilizarea rețelei noastre, care a crescut între 30 și 40%, în numărul de KWh încărcați în cadrul stațiilor noastre de către utilizatori. De la începutul anului am crescut ca număr de puncte de încărcare cu 15%. În momentul de față suntem la 320 de puncte de încărcare – toate aceste puncte fiind pe domeniu privat. Până acum nu am găsit o modalitate de a folosi domeniul public pentru a amplasa stații de încărcare”, a mai declarat Teodorescu, la „Mobility and the city”.

El a mai spus că numărul utilizatorilor de mașini electrice va crește exponențial de la an la an, iar necesitatea de noi stații de încărcare – atât în zonele de tranzit, pentru încărcare rapidă, cât și în zonele rezidențiale, de parcări, park and ride, crește și el de la zi la zi. Un exemplu pe care l-a oferit a fost acela al Berlinului, unde estimările pentru necesarul de stații până în 2025 este acela că ar trebui instalate între 600 și 800 de stații de încărcare zilnic pentru a satisface necesarul și confortul șoferilor.

Citește și: Exclusiv GR. Mașinile electrice vor avea numere de înmatriculare verzi pe baza cărora se vor acorda facilități  

Mașina personală rămâne principala preferință pentru mobilitate

spot_img

Ultimele știri