Rezultatele și recomandările proiectului SABRINA privind îmbunătățirea infrastructurii de ciclism pentru utilizare la nivelul UE au fost prezentate, luni, la Bruxelles, reprezentanților Comisiei Europene, Parlamentului European și societății civile într-un eveniment co-organizat cu Federația Europeană a Cicliștilor.
În cuvântul său de deschidere, Rob McInerney, CEO al iRAP, a subliniat că „mobilitatea durabilă este în primul rând o mobilitate sigură”. Instrumentele dezvoltate în Proiectele Sabrina – Safer Cycling Routes Toolkit (SCRT), precum și CyclRap și iRAP îi ajută pe profesioniști, precum și pe cei care iau decizii să-și atingă obiectivele de siguranță.
„Avem nevoie de UE să ridice nivelul de ciclism pe tot continentul printr-o strategie coerentă care finanțează și implementează infrastructura pentru ciclism. Avem nevoie de toate guvernele europene să promoveze ciclismul ca o modalitate de a reduce emisiile din transport și de a obține alte beneficii societale, cum ar fi reducerea poluării aerului și a zgomotului. Ciclismul trebuie integrat ca un mod de transport cu drepturi depline”, a spus Philip Amaral, director pentru politici și dezvoltare al ECF.
Prezentările rezultatelor proiectului SABRINA, de către partenerii de proiect Marko Ševrović, Ph.D, Institutul European de Evaluare a Drumurilor (EIRA), Anđelo Marunica și Leonid Ljubotina, Facultatea de Științe Transporturi și Trafic a Universității din Zagreb (FAZ) și Aneja Roze, Municipiul Ilirska-Bistrica (OIB), Raportul de bune practici și 30 de fișe informative privind riscurile, efectele și soluțiile pentru o infrastructură de ciclism mai sigură, împreună cu Setul de instrumente pentru trasee de ciclism mai sigure (SCRT), au deschis o discuție despre rezultatele SABRINA și implicațiile acestora pentru ciclismul integrat în politicile și fluxurile de finanțare cheie ale UE.
În atingerea obiectivelor comune de a merge mai mult cu bicicleta, mai des, pe infrastructura sigură pentru ciclism, europarlamentarul Vlad Gheorghe de la Comisia TRANS a încurajat ciclismul pentru a pune mai multă presiune asupra instituțiilor UE. „Politicienii sunt sensibili la vocile vocale și amplificate ale societății civile, prin urmare proiecte precum Sabrina, pot susține cu adevărat cauza, oferind răspunsuri importante pentru cei care iau decizii”, a spus Vlad Gheorghe.
Pedro Homem de Gouveia, Polis Network a subliniat importanța transferului de cunoștințe, educației și formării actualilor și viitori planificatori rutieri și urbani, în sensul integrării deplină a ciclismului ca mod de transport.
În observațiile sale finale, partenerul principal al SABRINA, Olivera Rozi, Institutul European de Evaluare a Drumurilor (EIRA), a subliniat că rezultatele SABRINA sunt create pentru părțile interesate: pe de o parte, să considere siguranța infrastructurii de biciclete și îmbunătățirea situației actuale ca unul dintre elementele cheie ale transport durabil care va permite o creștere masivă a ciclismului și, pe de altă parte, să utilizeze instrumentele propuse de SABRINA pentru a lua decizii informate atunci când se planifica și se proiectează noi și se îmbunătățește infrastructura existentă pentru ciclism. Datele de referință, cel puțin în zona Dunării, există acum în SABRINA și arată că sunt necesare îmbunătățiri viitoare.
Citește și:
Cum putem avea rute mai sigure pentru biciclete în Regiunea Dunării