Probabil nu vă puteți imagina viața fără telefonul mobil. Însă, credeți că ați putea sta departe de acesta timp de 5 minute, dacă ați ști că, astfel, îi asigurați unui copil dintr-o zonă aridă a lumii apa potabilă de care are nevoie pe parcursul unei zile întregi?
„Trocul” este garantat printr-un proiect al organizației UNICEF. Se numește Tap Project și presupune un angajament din partea lui Giorgio Armani și a companiei americane S’well de a dona suficienți bani pentru ca UNICEF să poată asigura apa potabilă de care un copil dintr-o zonă defavorizată are nevoie pe durata unei zile, de fiecare dată când un utilizator nu își folosește telefonul mobil timp de 5 minute.
Inactivitatea utilizatorului este monitorizată cu ajutorul unei aplicații, care poate fi instalată pe orice smartphone. Pentru a o descarca, utilizatorul trebuie să acceseze site-ul proiectului și să accepte provocarea. Apoi, poate contribui, indirect, la strângerea de fonduri, pe toată durata lunii martie.
Legătura dintre apa potabilă și utilizarea telefoanelor
Ideea care stă în spatele proiectului este aceea că celor mai mulți utilizatori de telefoane inteligente nu le-a lipsit niciodată un lucru esențial supraviețuirii, precum apa potabilă. De aceea, pentru a-i face să conștientizeze gravitatea situației din zonele aride, inițiatorii le propun acestora să se auto-priveze de un obiect pe care ei îl consideră esențial: telefonul mobil.
Astfel, speră să atragă atenția asupra unei situații dramatice: „Milioane de copii din întreaga lume nu au acces la apă potabilă, iar lipsa ei nu este doar un inconvenient – este letală”, susțin reprezentanții Unicef.
În continuare, există 663 de milioane de oameni care nu au acces la apă potabilă, iar 2,4 miliarde nu beneficiază de condiții igienico-sanitare decente. Lipsa apei curate și a posibilității de a asigura un nivel minim de igienă sunt printre principalele cauze ale mortalității în rândurile copiilor cu vârste de până la 5 ani. Zilnic, 1.000 de copii din lumea întreagă mor din această cauză.
Prin Tap Project, UNICEF, Giorgio Armani Fragrances și S’well speră să amelioreze situația. Prima companie va pune la dispoziția UNICEF până la 75.000 de dolari, iar cea de-a doua – până la 100.000 de dolari. Motivul pentru care cele 2 companii au decis să se implice este acela că ambele folosesc apa ca resursă sau element esențial pentru modelul de afacere: Giorgio Armani Fragrances o utilizează pentru a-și produce parfumurile, iar S’well este un producător de sticle reutilizabile pentru apă.
Tap Project a fost desfășurat pentru prima dată acum 4 ani, însă, atunci, utilizatorilor li se cerea o inactivitate de 10 minute. Să fi fost prea mult pentru a ajuta un copil, dacă inițiatorii au decis să „înjumătățească” timpul?
Citește și:
Studiu: 4 miliarde de oameni suferă din cauza lipsei de apă
Scăderea cantității de zăpadă ar putea afecta 2 miliarde de oameni
VIDEO Parlamentul European: Apa este un bun public, nu o marfă