Ministerul Mediului poate extinde programul Rabla si la autoturismele luate in leasing daca numarul de masini scoase din uz prin programul actual se va dovedi prea mic, a declarat ministrul Mediului, Nicoale Nemirschi, la postul de televiziune The Money Channel.
“Putem interveni la un moment dat. Daca observam ca lucrurile nu sunt conform estimarilor noastre, putem lua in calcul si aceasta varianta. Au mai fost discutii pe aceasta tema”, a spus Nemirschi. Recent, atat reprezentanti ai producatorului national Dacia, cat si cei ai importatorilor de masini noi au solicitat extinderea programului de innoire a parcului auto si la autoturismele achizitionate in leasing.
Programul Rabla presupune o prima de casare de 3.800 de lei pentru fiecare masina mai veche de zece ani la care proprietarul reununta, cei 3.800 de lei urmand sa fie folositi pentru achitarea avansului pentru un autoturism nou.
Publicitate
In programul Rabla din acest an au fost incluse 60.000 de masini, alocate insa etapizat de-a lungul anului, in trei transe de cate 20.000. Deci, cel mai probabil o decizie privind posibila introducere a achizitionarii de masini in leasing in programul rabla va fi luata dupa luna iunie, cand vor fi centralizate rezultatele primului val.
Nemirschi a spus ca datele cu numarul de masini si cu dealerii care participa la program sunt centralizate la nivelul Fondului de Mediu vineri seara, iar oamenii care doresc sa isi duca masina la Remat vor putea face efectiv asta incepand de luni, 9 martie.
Din vara, taxa noua in functie de emisii
“In functie de emisie o sa am o taxa si un prag 0. Pe fiecare gram se va adauga un euro sau fractiuni de euro”, a declarat Nemirschi. “Dam si o prima celor care folosesc automobile hibride sau electrice. Taxa va fi complementara impozitului pe masina”, a adaugat acesta. Ministrul a amintit ca Romania are o problema majora in ceea ce priveste masinile foarte vechi.
“Peste 110.000 de masini non-Euro intrate in 9 luni in tara constituie o mare problema. Peste 5-10 ani acestea vor trebui casate. Cineva va trebui sa plateasca. O alta mare problema o reprezinta cele 1.650.000 de Dacii luate inainte de ’89. Sunt oameni care atat isi pot permite. Vom constientiza ca urmeaza pasul casarii. Trebui sa gasim o formula, nu neaparat Rabla, ci masuri compensatorii”, spune ministrul.