Mai multe asociații europene de ciclism au luat parte la consultarea publică a inițiativei Strategiei europene pentru mobilitate durabilă și inteligentă pentru a sublinia rolul esențial pe care ciclismul trebuie să-l joace în atingerea obiectivelor ambițioase ale planului UE privind viitorul transportului.
Strategia face parte din Pactul verde european, care are drept scop reducerea cu 90% a emisiilor de transport până în 2050. Comisia intenționează să adopte o strategie globală de mobilitate durabilă și inteligentă pentru a atinge această țintă și pentru a se asigura că sectorul transporturilor din UE este potrivit pentru o economie curată, digitală și modernă.
Asociațiile de ciclism, respectiv ECF (Federația Bicicliștilor din Europa), CONEBI (Confederația Europeană a Industriei Bicicletei) şi CIE (Cycling Industries Europe), au o viziune unitară, potrivit căreia încurajearea ciclismului în Europa este, de departe, cea mai eficientă măsură pentru a contribui la realizarea acestui lucru. De asemenea, asociaţiile spun că mersul pe bicicletă va contribui la implemtarea rapidă a Pactului verde european şi va oferi o contribuție semnificativă și în creștere rapidă la economia UE.
„Prin urmare, Strategia UE pentru o mobilitate durabilă și inteligentă trebuie să se angajeze în această schimbare esențială a transportului modal către folosirea mai mare a bicicletei, cu obiective ambițioase, politici eficiente și finanțare substanțială”, se arată într-un comunicat comun al asociaţiilor.
Mai exact, asociațiile europene de ciclism au solicitat în comun:
- Tratarea ciclismului ca partener egal în sistemul de mobilitate;
- 6 miliarde de euro – finanțarea UE pentru infrastructura de ciclism sigură și de înaltă calitate;
- Îmbunătățirea cadrului politic al mobilității urbane al UE;
- Înfiinţarea unui fond centralizat de acces de 5,5 miliarde de euro pentru a face beneficiile bicicletelor electrice disponibile în toate țările din UE și să stimuleze crearea de locuri de muncă în continuare;
- Dezvoltarea și implementarea unei strategii autentice a ciclismului în UE.
„Pur și simplu nu există o modalitate posibilă pentru ca UE să atingă o reducere de 90% a emisiilor de transport și de a profita de beneficiile enorme potențiale pentru mediu și sănătatea cetățenilor fără o schimbare majoră către a folosi mai mult bicicleta, așa că mizăm pe UE pentru a permite această schimbare cu obiective clare, politici eficiente și finanțare adecvată”, a sus Jill Warren, co-CEO al ECF.
Potrivit lui Manuel Marsilio, director general al CONEBI, industria bicicletelor din UE contribuie major la obiectivele de competitivitate, inovație, mobilitate durabilă și inteligentă ale blocului comunitar definite în Pactul verde european. În 2019, vânzările de biciclete electronice au crescut cu 23% față de 2018, la 3,4 milioane de unități vândute și care prezintă un potențial mare pentru o trecere modală de la transportul motorizat individual la ciclism.
Citeşte şi: