Ce companii se preocupă de securitatea resurselor de apă

În anul în care Forumul Economic Mondial a inclus criza apei pe lista celor mai grave amenințări pentru umanitate, numărul companiilor care au oferit informații despre performanțele referitoare la managementul apei s-a dublat. Aflați cine se preocupă de acest aspect și cine nu dorește să ofere informații.

10_26_raport_apa

Carbon Disclosure Project (CDP) a publicat recent un raport privind peformanțele companiilor în gestionarea resurselor de apă. Ford, Colgate Palmolive și Toyota sunt companiile cu cele mai bune rezultate în acest domeniu.

În anul 2000, Ford și-a propus să consume cu 3% mai puțină apă în fiecare an. În 2011, au anunțat că, până în 2015, își vor reduce cu 30% consumul de apă pentru fiecare vehicul produs, raportat la 2009. A reușit să își îndeplinească țintă cu 2 ani mai repede.

Planuri similare de reducere are și Toyota. Compania estimează că, în 2014, a economisit peste 350 de milioane de litri de apă și a reciclat alte peste 45 de milioane.

La rândul său, Colgate a inițiat o campanie de educare a consumatorilor în vederea reducerii consumului de apă. Pentru companiile din acest sector, cel mai mare consum de apă se înregistrează în faza de utilizare a produselor, iar nu în cea de producție.

Numărul companiilor care raportează consumul de apă, în creștere

Pentru realizarea raportului, specialiștii CDP au solicitat informații de la peste 1.000 de companii care utilizează masiv apă în operațiunile lor sau care își desfășoară activitățile în zone cu risc mare de secetă. Au primit răspunsuri de la peste 400 de companii, un număr dublu în comparație cu cel din 2014. Printre companiile care au raportat pentru prima dată se numără: Colgate Palmolive, Ford, Harmony Gold Mining și Toyota.

Managerul departamentului de apă din cadrul CDP, Cate Lamb, a avertizat că epuizarea resurselor de apă reprezintă un pericol mult mai mare decât acela al terminării combustibililor fosili.

La fel ca petrolul în secolul 20, apa devine o resursă definitorie pentru secolul 21. Din păcate, însă, apa nu are un înlocuitor, precum petrolul. Companiile care aderă la programul CDP pentru protejarea resurselor de apă încep să înțeleagă faptul că, implementând  o viziune strategică în ceea ce privește managementul apei, își pot crea un avantaj competitiv, își pot întări afacerea și pot atrage investiții.

Cum se raportează companiile la problema managementului apei

Două treimi dintre companiile repondente au estimat că operațiunile lor ar putea fi afectate de o criză de apă, iar pierderile cauzate de o asemenea criză ar putea ajunge la 2,5 milioane de dolari în 2015.

Raportul indică faptul că, deși companiile sunt conștiente de pericole, ele nu au făcut progrese suficiente. Mai mult de jumătate dintre respondenți nu efectuează încă evaluări complete ale riscurilor pe care le-ar putea avea diminuarea resurselor de apă sau seceta asupra propriilor afaceri și nu adoptă politici stricte în acest domeniu.

Industria producătoare de petrol și gaze este una dintre cele mai afectate de criza apei. Cu toate acestea, mai puțin de un sfert dintre companiile din acest sector au răspuns solicitărilor CDP. Specialiștii s-au declarat „îngrijorați” de lipsa lor de transparență, mai ales în condițiile în care, anterior, 43% dintre aceste companii au avut grave probleme financiare din cauza lipsei resurselor de apă.

Pentru a vedea din ce sector și din ce țară fac parte companiile cele mai responsabile atunci când vine vorba despre consumul de apă, CDP a pus la dispoziția utilizatorilor o hartă interactivă.

10_26_raport_apa_sectoare

Anul acesta, Forumul Economic Mondial a inclus criza apei pe lista celor mai grave amenințări cărora omenirea va trebui să le facă față în următorul deceniu.

 

Citește și:

VIDEO Parlamentul European: Apa este un bun public, nu o marfă

Războaiele pentru apă sunt un mit

spot_img

Ultimele știri