Care sunt principalele inițiative de sustenabilitate pe care le întreprind companiile

Două treimi dintre companiile intervievate în cadrul unui studiu spun că au deja un buget de investiții pentru a dezvolta inițiative de sustenabilitate în următorii trei până la cinci ani, potrivit raportului European Green Deal Survey 2021, realizat de PwC.

Printre inițiativele specifice de sustenabilitate pe care le întreprind în prezent companiile în mod ad-hoc se numără consumul de energie curată (78% dintre companii), reducerea consumului de energie (60%), reducerea deșeurilor și a utilizării plasticului (59%) și reducerea emisiilor de carbon (59%).

Pentru companiile intervievate, producția (44%), distribuția (27%) și achizițiile (18%) generează cele mai mari emisii și, prin urmare, sunt în centrul celor mai mari eforturi de sustenabilitate.

Puțin peste 50% dintre respondenți au declarat că intenționează să schimbe locațiile cheie din lanțul lor de aprovizionare – fie că este vorba de aprovizionare, producție sau depozitare – pe termen scurt.

Companiile iau de asemenea măsuri pentru a reduce generarea de deșeuri și emisii, precum și pentru a promova cicluri de viață mai lungi și reutilizarea produselor, în tranziția către economia circulară – o altă prioritate a Green Deal.

Potrivit aceluiași studiu, Mai puțin de jumătate dintre companiile care activează în Uniunea Europeană spun că sunt familiarizate cu Green Deal și doar 49% au arătat că sunt pregătite pentru măsurile pe care le implică.

Sondajul PwC a fost realizat în rândul a peste 300 de companii din 13 țări europene. Sondajul a inclus și companii din Norvegia, Elveția și Marea Britanie, care nu fac parte din UE, dar care vor fi afectate de noile norme UE în materie de climă și mediu.

spot_img

Ultimele știri